NASA: "Salt istoric facut de omenire." Voyager 1 a parasit oficial Sistemul Solar

Ultimul update: Luni 16 Septembrie 2013 06:52
Data publicarii: Vineri 13 Septembrie 2013 08:17
Categorie: Stiri Stiinta
voyager 1

NASA a anuntat joi, oficial, ca sonda spatiala americana Voyager 1, lansata in 1977, a devenit primul obiect facut de om care a parasit Sistemul Solar.

Dupa o calatorie de aproape 36 de ani, sonda le va permite cercetatorilor pentru prima data sa inteleaga ce exista in spatiul interstelar. "Sonda s-a aventurat in spatiul interstelar. Se afla la 19 miliarde de km de Soare" a declarat NASA intr-un comunicat.

"Informatii noi, neasteptate arata ca Voyager 1 calatoreste de aproape un an prin plasma sau gazul ionizat prezent in spatiul dintre stele. O analiza detaliata a acestor informatii va fi publicata de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Iowa in revista Sciece", a mai anuntat NASA.

Voyager 1 a fost lansata in anul in care Elvis a murit iar PC-urile se aflau in perioada de inceputuri. "Credem ca acesta este un salt istoric facut de omenire in spatiul interstelar" a declarat Ed Stone, unul dintre coordonatorii proiectului.

Se crede ca Voyager 1 a intrat in spatiul interstelar anul trecut in luna august cand s-au observat schimbari dramatice in ceea ce priveste expunerea sondei la radiatii.

"Toti am sarit la propriu de pe scaune atunci cand am vazut oscilatiile de date care indicau ca sonda a intrat intr-o regiune diferita a spatiului", a declarat cercetatorul Don Gurnett.

"Voyager 1 a ajuns acolo unde niciun obiect facut de om nu s-a mai aflat vreodata devenind una dintre cele mai importante realizari tehnologice din istoria stiintei" a declarat John Grunsfeld. Sora geamana a lui Voyager 1, Voyager 2 se afla in spatele ei si va parasi Sistemul Solar peste 3 ani.

Voyager 1 si Voyager 2 au survolat deja planetele Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun si 48 dintre satelitii acestora. Datele transmise de cele noua instrumente aflate la bordul fiecareia dintre cele doua sonde au facut ca aceasta misiune de explorare a Sistemului Solar sa devina cea mai fructuoasa, din punct de vedere stiintific, din intreaga istorie spatiala.

Voyager 1 a fost lansata in 5 septembrie 1977, iar sonda spatiala sora, Voyager 2, in 20 august 1977. Misiunea initiala a acestora era de a studia planete ca Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, sarcina indeplinita in 1989. Au fost indreptate ulterior catre centrul Caii Lactee.

De marimea unui automobil, Voyager 1 dispune de o antena cu un diametru de patru metri si un radio care ii permite sa trimita date spre Terra. Este nevoie de 17 ore pentru ca aceste informatii sa ajunga la NASA, pe Pamant, dupa ce au fost trimise de sonda.

Aparatul foto al lui Voyager 1 a fost insa dezactivat in 1990, pentru a economisi resursele de energie. Cu ajutorul bateriilor sale, sonda poate sa-si alimenteze instrumentele pana in 2020-2025, daca nu foloseste comunicatiile radio. Apoi isi va continua singura drumul, ratacind, in spatiul interstelar. Voyager 1 are la "bord" un disc cu cantece, imagini de pe Terra si salutari in diferite limbi in cazul in care se intalneste cu o alta specie inteligenta.

voyager 1 Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: NASA.com

Margherita de la Clejani este de nerecunoscut. Cum arată acum

Dorel este împușcat de Giani
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

LAS FIERBINTI