Ipoteza unui savant american: viata a aparut pe Marte, nu pe Terra. Care sunt argumentele lui

Marte

Un studiu recent, realizat de savanti americani, sutine ca viata nu a aparut pe Terra, ci pe planeta Marte, compusii chimici esentiali dezvoltarii ei "calatorind" prin spatiu cu ajutorul unor meteoriti.

Teoria este sustinuta de profesorul geochimist Steven Benner.

El declara ca un mineral numit molybdenum (molibden), esential aparitiei vietii, a existat mai intai pe Marte.

A aparut pe aceasta planeta datorita eruptiilor vulcanice, apoi a ajuns si pe Terra, “calatorind” prin spatiu datorita meteoritilor.

Molibdenul este un element chimic care, atunci cand se oxideaza, ajuta la dezvoltarea moleculelor organice si la transformarea acestora in forme primitive de viata.

Marte
Opt romani se lupta pentru un bilet doar dus catre Marte. Pe drum, pot muri in 600 de moduri
Cunoscutul influencer Andrei Versace, găsit mort în casă. Poliția, despre „Regele fițelor”: Nu s-au găsit urme de violență

Teoria lui Steven va fi prezentata oficial in cadrul conferintei anuale Goldschmidt.

Mai mult, potrivit savantului de la Institutul de Stiinta si Tehnologie Westheimer din Gainesville, Florida, aceste conditii propice vietii exista chiar si acum pe Marte.

“Forma oxidata a molibdenului nu putea exista pe Pamant atunci cand a aparut viata. In urma cu 3 miliarde de ani, pe Terra exista foarte putin oxigen, dar pe Marte exista mai mult”, declara Steven.

Ipoteza promovata de Benner rezolva un paradox care ii deruteaza de ani de zile pe oamenii de stiinta.

Acestia nu au reusit sa creeze in laborator forme de viata folosind materie organica si caldura sau lumina, adica reproducand conditiile existente in trecutul indepartat pe Terra, scrie Daily Mail.

In loc sa se transforme in forme de viata, acesti compusi se modifica in ceva similar petrolului sau asfaltului, iar pana acum savantii nu aveau o explicatie.

Analize recent ale unor meteoriti de pe Marte au demonstrat existenta unui element chimic numit bor. Steven crede ca vor descoperi acolo si o forma oxidata de molibden.

In plus, pe Pamant, primele forme de viata ar fi fost acoperite de apa, iar apa distruge ARN-ul, care este prima molecula genetica existenta.

In schimb, pe Marte exista mai putina apa decat pe Terra de acum cateva miliarde de ani.

“Avem dovada ca suntem cu totii martieni. Viata a aparut pe Marte si a ajuns pe Pamant pe o bucata de roca”, declara Steven.

Totusi, Pamantul a fost planeta ideala pentru mentinerea si evolutia vietii, explica geochimistul.

Recent, oamenii de stiinta au aflat ca meteoritii martieni gasiti pe Terra sunt cu 4 miliarde de ani mai “tineri” decat estimasera initial, prin urmare Marte ar putea fi si acum o planeta activa geologic.

Pana acum, au fost descoperiti 100 de meteoriti proveniti de pe Marte. Unii au o vechime de 200 de milioane de ani, altii de numai 20 de milioane de ani.

Frumoase și valoroase. Zece sportive românce superbe care merg la Paris ca să câștige medalii | FOTO
165.000 de persoane s-au oferit sa faca parte din expeditia Mars One

Compania Mars One a anuntat, vineri, ca 165.000 de persoane din intreaga lume si-au manifestat interesul pentru expeditia doar dus pe care olandezii o vor organiza, in 2022, catre planeta Marte.

Marte nu va fi colonizata prea curand, chiar daca zeci de mii de oameni, printre care si opt romani, spera sa plece intr-acolo, in 10 ani.

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se întocmeşte dosar penal până vine răspunsul de la Medicina Legală

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li se întocmeşte dosar penal, în intervalul de 72 de ore până la sosirea rezultatelor probelor biologice de la instituţiile de medicină legală.

Apar primele imagini cu presupusul criminal al dentistei din Brăila. Noi informații despre cum a fost ucisă

Sunt deja 3 zile de când o doctoriță orginară din Republica Moldova a fost ucisă în cabinetul ei stomatologic din Brăila, iar polițiștii nu au reușit să dea de urma criminalului.

Vin furtunile. ANM a emis Cod Galben și Cod Portocaliu în mai multe județe: averse torențiale, vijelii și grindină

Administrația Națională de Meteorologie a emis, sâmbătă, mai multe avertizări de vreme nefavorabilă, valabile pentru mai multe regiuni din România.