Eveniment dedicat copiilor atrași de știință, în mai multe orașe din România

×
Codul embed a fost copiat

Ştiinţa a fost vedetă, în noaptea de vineri spre sâmbătă, în marile oraşe din ţară, dar şi de peste hotare.

Noaptea Cercetătorilor, un eveniment cu tradiţie, a atras numeroşi copii dornici să descopere un tărâm nou. Iar specialiştii i-au întâmpinat cu tot soiul de experimente.

La Iaşi, de pildă, fascinaţi, cei mici au promis că vor aprofunda „subiectul". Şi, cine ştie, poate unii dintre ei vor deveni cercetători de renume.

Odată cu lăsarea întunericului, copiii au fost invitaţi de cercetătorii de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi să pășească în lumea ştiinţei, unde totul a fost explicat pe înţelesul micuţilor.

Ca într-un joc, puștii au descoperit anumite fenomene.

Cătălin Agheorghiesei, cercetător Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iaşi: „Suntem prezenţi cu o serie de experimente de fizică, chimie şi biologie, avem colţ al biologilor unde pot vedea o lume minunată la microscop, fizicenii cu roboţei, chimiştii cu experimente în azot. Ideea că omul de ştiinţă are locul lui şi chiar se distrează când face un experiment."

Vedete au fost însă roboţii, care au răspuns la comenzile copiilor. Oaspeţii de-o şchioapă au avut răbdare şi au stat la coadă pentru a vedea toate experimentele.

Băiat: „Mi-a plăcut acolo unde se vedea căldura. Am fost şi anul trecut şi o să mai vin. Sunt pasionat de ştiinţă şi îmi place biiologia şi chimia."

Fetiță: „Mi s-a părut interesant tot chiar dacă am mai văzut la şcoală."

Ilarion Mihăilă, cercetător Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iaşi: Cei mici sunt fascinaţi de ce am prezentat aici. Speram prin aceste experimente să popularizăm ştiinţa şi să-i atragem către ştiinţă. Speram în timp să-şi dezvolte curiozitatea şi să înțeleagă ce se întâmplă în jurul lor. Dacă înţelege experimentele, îţi faci viaţa mai uşoară."

Noaptea Cercetătorilor a avut loc simultan în peste 350 de oraşe europene. În România, evenimentul a fost organizat şi în Bucureşti, Craiova, Cluj-Napoca, Timişoara sau Sibiu.

Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
Secretele ascunse ale satelitului natural al Pământului. Anunțul făcut de NASA

Suprafața Lunii poate ascunde dovezi despre viața extraterestră, potrivit cercetătorilor.

Momentul când o gaură neagră
Momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui, filmat de NASA

Specialiştii agenţiei spaţiale americane au reuşit să surprindă, cu ajutorul telescoapelor, chiar momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui.

Seceta a scos la iveală un monument vechi de 7.000 de ani. Imaginile surprinse de NASA

Un monument megalitic, vechi de 7.000 de ani, a apărut din nou la suprafață, în vestul Spaniei. Acesta a fost acoperit de un lac artificial timp de 50 de ani, însă acum a ieșit la lumină, în urma secetei din acest an.

Misiune comună SUA - UE pentru a devia un asteroid uriaş. Şi România va fi implicată

NASA şi ESA pregătesc prima misiune spaţială având ca scop salavarea planetei în cazul în care acesta ar fi ameninţată de impactul cu un asteroid.

Șeful NATO: Actele de spionaj ale Rusiei nu ne vor descuraja să susţinem Ucraina, ne coordonăm răspunsul

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a calificat vineri drept inacceptabile presupusele activităţi de spionaj rusesc descoperite recent în Germania şi Marea Britanie şi a avertizat că aliaţii îşi coordonează foarte atent reacţia scrie AFP.

Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit

Craterul din centrul orașului Slănic Prahova s-a adâncit peste noapte cu 20 de centimetri. Deja 42 de oameni au fost evacuați din locuințe. Două familii care n-au avut unde să se ducă sunt găzduite temporar în pensiuni din zonă.

Rusia loveşte reţeaua feroviară din Ucraina pentru a paraliza transporturile militare, inclusiv ajutorul militar occidental

Rusia bombardează reţeaua feroviară a Ucrainei pentru a "paraliza" aprovizionările militare, inclusiv ajutorul militar occidental, Moscova pregătind o nouă ofensivă, a declarat vineri un responsabil de securitate ucrainean, citat de AFP.