E batrana si miroase urat. Care este cea mai veche dovada a vietii pe Pamant

fosila

Cercetatorii au scos la iveala ceea ce cred ei ca este ce cea mai veche fosila descoperita vreodata. Este vorba despre ramasitele unui microb unicelular, care a trait acum 3,5 miliarde de ani.

Oamenii de stiinta sustin ca fosilele, de culoare mov sau verde, miroseau puternic a oua stricate.

The Independent scrie ca ramasitele au fost descoperite intr-o cariera de gresie din Australia, de catre  o echipa de savanti de la OId Dominium University, din Statele Unite, si se banuieste ca sunt cu 300 de milioane de ani mai vechi decat dovezile existente ale vietii pe Pamant.

Fosila din Silurian

Expertii cred ca microbii traiau in colonii, in care fiecare celula reprezenta un organism cu o viata proprie, dar care traiau, munceau si comunicau ca o singura entitate, asemeni unei societati umane.

Robert Hazen, de la Washington’s Carnegie Institution of Science, a declarat ca o colonie de microbi, care aveau o grosime de aprope 8 milimetri, era ca un covor mov-verzui, cu un miros puternic de sulf, provenit de la procesul sau de respiratie, empiric, alimentat de soare.

tantar fosilizat
Ce au gasit cercetatorii in stomacul unui tantar de acum 46 milioane de ani
Puterea clanului Corduneanu. Liderul decedat al grupării a fost anchetat pentru trafic de droguri, cămătărie, trafic de persoane și acte de violență, dar condamnat doar pentru „spionarea soției”

Dr Hazen a adaugat ca microbul ar fi putut avea capacitatea de a converti lumina solara in energie, si emitea sulf, urat mirositor, ca reziduu al procesului.

Daca oamenii ar putea sa se intoarca in timp, acum 3,5 miliarde de ani, ar gasi pe plajele Australiei o masa lipicioasa de organisme mov sau maro, care prospera in acel mediu, in timp ce elibereaza compusi sulfurosi, urat mirositori.

Astrobiologul Abigail Allwood, de la NASA, a pus sub semnul intrebarii cercetarea, spunand ca propria experienta ii spune ca, in cazul unor fosile atat de vechi, e foarte greu sa demonstrezi ca fosilele apartin unei fiinte  vii.

Dr Hazen a replicat ca zeci de reguli si criterii stiintifice au fost luate in considerare inainte de a trage concluzia ca fosilele au fost, candva, in viata.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Fosila unui ornitorinc urias, descoperita in Australia

Dintele fosilizat al unui ornitorinc urias, care se hranea cu broaste-testoase, a fost descoperit in Australia, declara oamenii de stiinta americani si australieni in Journal of Vertebrate Palaeontology, informeaza AFP.

Ce au gasit cercetatorii in stomacul unui tantar de acum 46 milioane de ani

O echipa de cercetatori a reusit sa observe ce se afla in interiorul unui tantar care a murit la scurt timp dupa ce s-a hranit, in urma cu 46 de milioane de ani.

Ce a adus un elev la scoala, dupa ce profesorul l-a rugat sa prezinte un obiect interesant. FOTO

Bruno Debattista, un elev in varsta de 10 ani din Marea Britanie, a impresionat pe toata lumea dupa ce a adus la scoala o fosila veche de 300 de milioane de ani.

Un stat NATO vrea să ia sisteme de apărare antirachetă pentru Ucraina din țări care nu sunt pregătite să le ofere direct

Unul dintre principalii aliați europeni ai Ucrainei a declarat că ar putea cumpăra sisteme de apărare antiaeriană Patriot, fabricate în SUA, din alte țări pentru a le trimite în Ucraina.

Scandal cu iz electoral. Un candidat la o primărie din Sibiu a fost bătut cu biciul de fratele edilului | VIDEO

Scandal uriaș în localitatea Brădeni din juțelul Sibiu, după ce Dan Braga, candidatul PSD la primărie, a filmat în curțile familiei actualului edil, fără să-i ceară acordul acestuia.

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje de venit între săraci și bogați

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari şi cele mici în rândul populaţiei, potrivit unui Infografic Monitorul Social, un proiect al Fundaţiei Friedrich-Ebert-Stiftung România, care citează date Eurostat.