Descoperirea care „schimbă fundamental” istoria oamenilor din Europa. Ce s-a găsit într-o peșteră adâncă de 8 metri

descoperire
Burg Ranis Museum

Fragmente microscopice de proteină și ADN care au fost extrase din oase descoperite într-o peșteră adâncă de 8 metri dezvăluie faptul că oamenii de Neanderthal și Homo sapiens au locuit alături unii de ceilalți în același timp, în urmă cu 45.000 de ani.

Analiza genetică a fosilelor, care au fost găsite în apropiere de orașul Ranis din estul Germaniei, sugerează că oamenii moderni sunt creatorii unor unelte în formă de frunze, despre care arheologii credeau că au fost făcute cândva de oamenii de Neanderthal, care au trăit în Europa până acum aproximativ 40.000 de ani, potrivit CNN.

Despre oamenii moderni, sau Homo sapiens, nu se cunoștea anterior faptul că ar fi trăit în regiunea în care au fost fabricate acele unelte.

„Peștera Ranis aduce dovezi cu privire la prima dispersare a Homo sapiens de-a lungul latitudinilor nordice ale Europei. Se pare că artefactele de piatră pe care credeam că le-au făcut oamenii de Neanderthal au făcut parte, de fapt, din trusa de scule a Homo sapiens”, a spus cercetătorul Jean-Jacques Hublin, profesor la College de France, în Paris, și om de știință la Institutul pentru Antropologie Evoluționară din Leipzig, Germania.

„Noua blondă a lui Putin” s-a înfuriat când a fost întrebată de ce nu are copii. Ce a pățit jurnalista care a îndrăznit să o pună în dificultate

„Asta schimbă fundamental cunoștințele noastre anterioare despre această perioadă: Homo sapiens au ajuns în nord-vestul Europei înainte de dispariția oamenilor de Neanderthal în sud-vestul Europei”, a mai spus acesta.

Descoperirea înseamnă că cele două grupuri s-ar putea suprapune timp de câteva mii de ani.

Ungurii au reacționat după ce FCSB a obținut a doua victorie în Europa League și are punctaj maxim
Astronomii se pregătesc pentru un eveniment extrem de rar. O
Astronomii se pregătesc pentru un eveniment extrem de rar. O "nouă" stea se va aprinde pe cerul nopţii

Astronomii din întreaga lume urmăresc cu interese cerul în direcţia constelaţiei Corona Borealis, aflată la 3.000 de ani lumină de Soare.

Cât este ora pe Lună? Întrebarea atât banală, dar care nu are acum niciun răspuns. Cine va stabili asta

Cele mai mari două puteri ale lumii – China și SUA – par să fie blocate într-o cursă pentru a decide cât este ora pe Lună. Câștigătorul își va lăsa amprenta în istoria explorării spațiului și va stabili un nou standard pentru viitoarele misiuni lunare.

„Cutremurele cerești”, fenomenul terifiant care are loc în toată lumea. Cercetătorii nu reușesc să le explice de două secole

„Cutremurele cerului” au fost auzite în întreaga lume de peste 200 de ani, însă oamenii de știință nu au descoperit încă cauza și originea acestor zgomote bizare.

Imaginea lui Trump, folosită electoral în România. Reacția unui american când a văzut un afiș cu el în București

Pe lângă formațiunile politice deja consacrate, în ultima perioadă au apărut noi partide politice care s-au pregătit cum au putut mai bine pentru alegerile din acest an.

Cine este Arian, tânărul român care a obținut o decizie istorică la CJUE pentru persoanele trans. De ce a ajuns în instanță

Decizie istorică pentru România în cazul unei persoane transgender. Curtea Europeană de Justiție a obligat statul român să îi acorde o nouă identitate lui Arian.

MApN anunță că au fost găsite resturi de dronă rusească în Delta Dunării

Poliția de Frontieră a informat MApN, vineri dimineață, 4 octombrie, cu privire la existența unor fragmente de dronă rusească în Delta Dunării.