Descoperire uriașă în lupta împotriva poluării: enzima-mutant care mănâncă plasticul

Ultimul update: Marti 17 Aprilie 2018 20:37
Data publicarii: Marti 17 Aprilie 2018 08:20
Categorie: Stiinta

O enzimă mutant ne-ar putea ajuta pe viitor să curăţăm planeta de plastic.

Cercetători de la cinci centre universitare din lume au modificat în laborator molecula care şi-a dovedit apetitul pentru PET-uri şi ambalaje. Au reuşit să o facă să consume mai mult şi mai repede. E nevoie însă de investiţii consistente şi de alte cercetări pentru ca intervenţia ei să aibă impact.

Munţii de sticle şi ambalaje care contaminează solul şi apele ar putea avea în viitor un duşman redutabili: o enzimă care se hrăneşte cu plastic.

John McGeehan, profesor universitar: "Din anii 1950 încoace, cantitatea de plastic consumată a crescut exponenţial. E un material incredibil de folositor pentru ambalare. Dar, să nu uităm că îl regăsim şi în îmbrăcăminte, covoare şi dispozitive medicale. Plasticul ne-a transformat lumea şi acest lucru nu o să se schimbe."

Oamenii de ştiinţă britanici au tratat enzima mâncătoare de plastic cu raze X, de 10 milioane de ori mai puternice decât cele ale Soarelui, şi au creat o moleculă mutant.

John McGeehan, profesor universitar: "Faptul că această enzimă a fost descoperită e un lucru uimitor. Vorbim de ceva care începe să consume în doar câteva zile plasticul ce, în mod normal, se degradează în 400 de ani. Bacteria crescută în laborator secretă enzime care acţionează mult mai repede decât în mediu natural."

Britanicii au găsit o metodă şi pentru a înmulţi enzima.

John McGeehan, profesor universitar: "Am recreat enzima respectivă în laborator, în mediu controlat. Acum, putem crea mai multe grame din această enzimă. Şi, cu ajutorul companiilor din domeniu, am putea ajunge să generăm kilograme. Mai avem până ajungem în acel punct, dar am făcut un important pas în faţă."

Lupta cu a reduce poluarea cu plastic se duce pe mai multe fronturi. Cercetătorii caută metode de obţine materiale care se descompun mai uşor. Iar la Copenhaga şi-a deschis porţile un magazin care vinde produsele în ambalaje biodegradabile.

Descoperire şocantă în stomacul unui caşalot găsit mort pe plajă, în Spania
ROMANIA, TE IUBESC!
Lansare "Romania, te iubesc!" - interviu Cosmin Savu
Aprope două decenii de jurnalism de investigație, într-o carte ca un carusel al emoțiilor. Te vei înduioșa, vei râde și te vei înfuria, (re)descoperind lumea în care trăim. O radiografie sinceră a României noastre cea de toate zilele, scrisă de elita investigației jurnalistice de televiziune - echipa ”România, te iubesc!”, se lansează duminică, 18 nopiembrie la Târgul Gaudeamus, standul editurii Humanitas.

ROMANIA, TE IUBESC!
Lansare "Romania, te iubesc!" - interviu Paula Herlo

Vocea României - sezonul 8: Oana vs Antinia
Oana și Antinia au cântat în numele iubirii, pentru muzică. Ce alegere a făcut Irina Rimes?

Vocea României - sezonul 8: Claudia Vs Izabela
Tensiune între antrenorii Vocea României. Claudia și Izabela au dat tot ce e mai bun, însă uite cum au reacționat Smiley și Tudor

Vocea României - sezonul 8: Dalina vs Lina
Dalina și Lina au interpretat într-un mod original piesa lui Katty Perry "Roar" și au sfârșit confruntarea într-o mare de aplauze. Pe cine a ales Smiley?

Vocea României - sezonul 8: Alexandra vs Teodora vs Romanița
Au pășit pe scena Vocea României ca niște adevărate artiste și au realizat un trio fantastic. A fost o alegere grea, însă Tudor a decis

Vocea României - sezonul 8: Maria Vs Eva
Emoții mari pe scena Vocea României. Uite cum s-au descurcat Maria și Eva

Vocea României - sezonul 8: Andrei vs Claudiu
Până și Adele ar fi dansat pe o asemenea interpretare. Uite ce moment plin de energie au avut băieții pe scenă. Ce-a avut de spus Smiley?

Vocea României - sezonul 8: Madalina vs Maria
Transmit o emoție pe care e greu să nu empatizezi. Mădălina și Maria au abordat o interpretare foarte interesantă însă antrenorii au avut păreri diferite

LAS FIERBINTI
Dedicaţia e gratis
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

kilogram, greutati