Cum ne folosește coronavirusul sistemul imunitar pentru a deveni mai puternic

coronavirus
Shutterstock

Noul coronavirus, cunoscut sub numele de SARS-CoV-2, ar folosi răspunsul dat de sistemul imunitar al pacienților, împotriva acestora.

COVID-19 este cunoscut că folosește receptorul ACE2 (enzima de conversie a angiotensinei) pentru a intra în organism, unde începe să se reproducă.

Cercetătorii au descoperit că gena care codifică receptorul ACE2 poate fi stimulată de interferoni, una dintre principalele arme ale sistemului imunitar împotriva virusurilor, relatează Science Alert.

În momentul în care un patogen străin invadează organismul, interferonii acționează ca „primii respondenți”, sistemul imunitar eliberând aceste proteine ​​pentru a alerta celelalte celule că există un agent patogen în organism.

Nelu Tataru
Ministrul Sănătăţii: Persoanele care lucrează într-un spital COVID vor beneficia de stimulentul de 2500 lei

Problema este că atunci când interferonii se grăbesc să alerteze corpul asupra coronavirusului, ei stimulează de fapt gena care acumulează expresia receptorilor ACE2, ceea ce poate duce la o producție mai mare de ACE2 și permite SARS-CoV-2 să infecteze și mai multe celule.

Cum a evoluat noul coronavirus

Oamenii de ştiinţă au reconstruit căile evolutive timpurii ale COVID-19 pe măsură ce infecţia s-a răspândit din oraşul chinez Wuhan în Europa şi America de Nord.

Cercetătorii au mapat unele dintre cazurile iniţiale de răspândire a coronavirusului la oameni şi au descoperit că există variante ale virusului în toată lumea.

Potrivit doctorului Peter Forster de la Universitatea din Cambridge, genetician şi autor principal al studiului, “există prea multe mutaţii rapide pentru a putea urmări în mod ordonat un arbore genealogic al COVID-19".

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Coronavirusul ar fi ajuns în New York din Europa. Ce spune guvernatorul Andrew Cuomo

Cercetătorii arată că noul coronavirus a ajuns în statul New York din Europa şi nu din China, potrivit guvernatorul statului, Andrew Cuomo, care îl acuză pe Donald Trump că a impus prea târziu interdicţii de călătorie.

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat, sâmbătă, la Sfântu Gheorghe, că orice persoană care lucrează într-un spital dedicat tratării pacienţilor COVID va beneficia de stimulentul de risc de 2500 de lei, scrie Agerpres.

Cercetător israelian: Coronavirusul ar dispărea în 70 de zile, indiferent de restricțiile sociale impuse

În vreme ce statele lumii încearcă să găsească modalități prin care să oprească răspândirea noului coronavirus, tot mai mulți cercetători prezintă teorii referitoare la sfârșitul pandemiei ce a dus la decesul a peste 197.000 de oameni.

VIDEO. Imagini virale cu președintele Africii de Sud. Ce a făcut în timpul unei conferințe

Preşedintele Africii de Sud, Cyril Ramaphosa, a anunţat, vineri, că va impune restricţii mult mai stricte în ţară pentru a împiedica răspândirea noului coronavirus.

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.