Cercetătorii japonezi testează pe oameni un tratament pentru maladia Parkinson

neuroni
iStock

Cercetătorii de la Universitatea din Kyoto speră că au descoperit leacul pentru această boală, care afectează milioane de oameni din întreaga lume.

Cercetători japonezi lansează săptămâna aceasta primele teste clinice pe oameni pentru a trata boala Parkinson folosind celule suşă pluripotente induse (iPS), o premieră împotriva acestei maladii neurodegenerative, relatează luni agenţiile EFE şi AFP.

Testul clinic care va începe la 1 august constă în implantarea de celule suşă pluripotente induse în creierul pacienţilor cu scopul de a completa celulele deteriorate, potrivit unui anunţ publicat luni de Universitatea din Kyoto.

Echipa, condusă de profesorul Jun Takahashi de la Centrul pentru Investigaţie şi Aplicaţie a celulelor iPS din cadrul universităţii a primit aprobarea guvernului nipon pentru a demara acest tratament asupra a şapte pacienţi cu vârste cuprinse între 50 şi 69 de ani. Universitatea va supraveghea starea pacienţilor timp de doi ani.

Cercetătorii au realizat deja primele teste preliminare asupra maimuţelor: niciun animal de laborator nu a dezvoltat tumori cerebrale, care ar fi putut degenera în cancer în cei doi ani ulteriori experimentului, aşa cum avertizau unii oameni de ştiinţă.

Neil Diamond
O legendă a muzicii rock suferă de o boală incurabilă și se retrage din turnee
Prețul eliberării Alinei Apostol din „gulagul” chinezesc. Fost deținut al regimului de la Beijing: „Cu chinezii trebuie să negociezi direct!”. Răspunsul Ministerului Justiției din România

Noul tratament este acoperit de asigurarea medicală din această ţară care încearcă să facă faţă unui număr tot mai mare de pacienţi şi unde sunt înregistrate 160.000 de cazuri, potrivit agenţiei japoneze Kyodo.

Boala Parkinson, pentru care nu există leac, reduce neuronii producători de dopamină din creier şi determină tremurături ale mâinilor şi picioarelor şi rigiditate a corpului.

"Mi-ar plăcea ca acest tratament să fie disponibil pentru oameni cât mai repede posibil", a declarat Kosei Hasegawa, preşedintele Asociaţiei împotriva Parkinsonului.

Anul trecut, cercetătorii japonez Shinya Yamanaka şi britanic John Gurdon au fost recompensaţi ex-aequo cu Premiul Nobel pentru Medicină pentru că au elaborat metoda ce permite reprogramarea celulelor adulte în celule suşă, un procedeu-cheie pentru viitorul medicinei regenerative.

Folosirea de celule iPS nu ridică o problemă etică fundamentală, spre deosebire de unele celule suşă prelevate din embrioni umani.

Starul din Premier League care le-a lăsat însărcinate pe soție și pe amantă în aceeași perioadă a devenit tată pentru a șasea oară
11 ani de suferințe. Medicii au trimis-o la psihiatru, dar ea avea Parkinson

Scene inedite la metroul din Bucureşti, unde câţiva tineri actori i-au impresionat pe călători cu scenete inspirate din viaţa bolanvilor de Parkinson.

O legendă a muzicii rock suferă de o boală incurabilă și se retrage din turnee

Cântăreţul american Neil Diamond, o legendă a muzicii rock, a anunţat că a luat decizia de a renunţa la turnee, după ce a fost diagnosticat recent cu maladia Parkinson, informează DPA şi Press Association, potrivit Agerpres.

Parkinson, o boala care apare la tot mai multi romani si tot mai devreme. Care sunt, de fapt, primele simptome

Numarul romanilor care sufera de Parkinson este in crestere si, din pacate, mai toti ajung foarte tarziu la medic, cand simptomele devin evidente.

Manusa care depisteaza boala Parkinson si aplicatia care iti completeaza tinuta. Inventiile celor mai buni viitori ingineri

O manusa care ar putea revolutiona diagnosticarea si tratarea bolii Parkinson a fost prezentata sambata de o echipa de studenti la Politehnica, in cadrul unui laborator de inovatii deschis in Bucuresti.

Percheziții ale Parchetului European la instituții publice din Botoșani privind o fraudă de 160.000 € care implică fonduri UE

Parchetul European (EPPO) din Cluj-Napoca şi (România) efectuează astăzi percheziţii în mai multe locaţii.

Care ar fi cauza exploziei de la blocul din Craiova. O persoană a murit, alte trei au ajuns la spital

Cauza probabilă a exploziei de la blocul din Craiova, în urma căreia o persoană a murit, iar alte trei persoane au ajuns la spital, este o posibilă acumulare de gaze.

Cod galben de vânt puternic în mai multe județe şi Bucureşti. În unele zone noaptea se va forma brumă

Vremea va fi rece în cea mai mare parte a ţării, până sâmbătă dimineaţă, iar în unele zone noaptea se va forma brumă, anunţă meteorologii.