Cercetătorii japonezi testează pe oameni un tratament pentru maladia Parkinson

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Joi 09 August 2018 20:24
Categorie: Stiri Stiinta
neuroni

Cercetătorii de la Universitatea din Kyoto speră că au descoperit leacul pentru această boală, care afectează milioane de oameni din întreaga lume.

Cercetători japonezi lansează săptămâna aceasta primele teste clinice pe oameni pentru a trata boala Parkinson folosind celule suşă pluripotente induse (iPS), o premieră împotriva acestei maladii neurodegenerative, relatează luni agenţiile EFE şi AFP.

Testul clinic care va începe la 1 august constă în implantarea de celule suşă pluripotente induse în creierul pacienţilor cu scopul de a completa celulele deteriorate, potrivit unui anunţ publicat luni de Universitatea din Kyoto.

Echipa, condusă de profesorul Jun Takahashi de la Centrul pentru Investigaţie şi Aplicaţie a celulelor iPS din cadrul universităţii a primit aprobarea guvernului nipon pentru a demara acest tratament asupra a şapte pacienţi cu vârste cuprinse între 50 şi 69 de ani. Universitatea va supraveghea starea pacienţilor timp de doi ani.

Cercetătorii au realizat deja primele teste preliminare asupra maimuţelor: niciun animal de laborator nu a dezvoltat tumori cerebrale, care ar fi putut degenera în cancer în cei doi ani ulteriori experimentului, aşa cum avertizau unii oameni de ştiinţă.

Noul tratament este acoperit de asigurarea medicală din această ţară care încearcă să facă faţă unui număr tot mai mare de pacienţi şi unde sunt înregistrate 160.000 de cazuri, potrivit agenţiei japoneze Kyodo.

Boala Parkinson, pentru care nu există leac, reduce neuronii producători de dopamină din creier şi determină tremurături ale mâinilor şi picioarelor şi rigiditate a corpului.

"Mi-ar plăcea ca acest tratament să fie disponibil pentru oameni cât mai repede posibil", a declarat Kosei Hasegawa, preşedintele Asociaţiei împotriva Parkinsonului.

Anul trecut, cercetătorii japonez Shinya Yamanaka şi britanic John Gurdon au fost recompensaţi ex-aequo cu Premiul Nobel pentru Medicină pentru că au elaborat metoda ce permite reprogramarea celulelor adulte în celule suşă, un procedeu-cheie pentru viitorul medicinei regenerative.

Folosirea de celule iPS nu ridică o problemă etică fundamentală, spre deosebire de unele celule suşă prelevate din embrioni umani.

neuroni Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer