Cercetătorii japonezi testează pe oameni un tratament pentru maladia Parkinson

Ultimul update: Joi 09 August 2018 20:28
Data publicarii: Joi 09 August 2018 20:24
Categorie: Stiinta
neuroni

Cercetătorii de la Universitatea din Kyoto speră că au descoperit leacul pentru această boală, care afectează milioane de oameni din întreaga lume.

Cercetători japonezi lansează săptămâna aceasta primele teste clinice pe oameni pentru a trata boala Parkinson folosind celule suşă pluripotente induse (iPS), o premieră împotriva acestei maladii neurodegenerative, relatează luni agenţiile EFE şi AFP.

Testul clinic care va începe la 1 august constă în implantarea de celule suşă pluripotente induse în creierul pacienţilor cu scopul de a completa celulele deteriorate, potrivit unui anunţ publicat luni de Universitatea din Kyoto.

Echipa, condusă de profesorul Jun Takahashi de la Centrul pentru Investigaţie şi Aplicaţie a celulelor iPS din cadrul universităţii a primit aprobarea guvernului nipon pentru a demara acest tratament asupra a şapte pacienţi cu vârste cuprinse între 50 şi 69 de ani. Universitatea va supraveghea starea pacienţilor timp de doi ani.

Cercetătorii au realizat deja primele teste preliminare asupra maimuţelor: niciun animal de laborator nu a dezvoltat tumori cerebrale, care ar fi putut degenera în cancer în cei doi ani ulteriori experimentului, aşa cum avertizau unii oameni de ştiinţă.

O legendă a muzicii rock suferă de o boală incurabilă și se retrage din turnee

Noul tratament este acoperit de asigurarea medicală din această ţară care încearcă să facă faţă unui număr tot mai mare de pacienţi şi unde sunt înregistrate 160.000 de cazuri, potrivit agenţiei japoneze Kyodo.

Boala Parkinson, pentru care nu există leac, reduce neuronii producători de dopamină din creier şi determină tremurături ale mâinilor şi picioarelor şi rigiditate a corpului.

"Mi-ar plăcea ca acest tratament să fie disponibil pentru oameni cât mai repede posibil", a declarat Kosei Hasegawa, preşedintele Asociaţiei împotriva Parkinsonului.

Anul trecut, cercetătorii japonez Shinya Yamanaka şi britanic John Gurdon au fost recompensaţi ex-aequo cu Premiul Nobel pentru Medicină pentru că au elaborat metoda ce permite reprogramarea celulelor adulte în celule suşă, un procedeu-cheie pentru viitorul medicinei regenerative.

Folosirea de celule iPS nu ridică o problemă etică fundamentală, spre deosebire de unele celule suşă prelevate din embrioni umani.

neuroni Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

11 ani de suferințe. Medicii au trimis-o la psihiatru, dar ea avea Parkinson

O legendă a muzicii rock suferă de o boală incurabilă și se retrage din turnee

Parkinson, o boala care apare la tot mai multi romani si tot mai devreme. Care sunt, de fapt, primele simptome

Manusa care depisteaza boala Parkinson si aplicatia care iti completeaza tinuta. Inventiile celor mai buni viitori ingineri

VOCEA ROMANIEI

Antrenorii, în campanie electorală!

Ce motive au concurenții să ii aleagă pe Smiley , Andra​, Tudor Chirilă sau Irina Rimes​? Tu în ce echipă te-ai duce?

VOCEA ROMANIEI

Vocea României face 8 ani!

Ce făceau vedetele la 8 ani?

La Untold a fost plin de magie în foișorul PRO TV

În cadrul unui festival magic, vedetele PRO TV și-au lăsat amprenta la foișorul PRO TV. Au dansat, s-au distrat, au trăit la maxim fiecare moment magic Untold.

VOCEA ROMANIEI

Reguli noi la Vocea Romaniei!

Antrenorii emisiunii Vocea Romaniei​ au raspuns provocarii AM/N-AM

Tudor Chirila, Andra, Smiley si Irina Rimes s-au distrat raspunzand la cele mai nebune intrebari

Interviu exclusive Subcarpați UNTOLD 2018

Am stat de vorbă cu cei de la Subcarpați care au făcut un show absolut incendiar la UNTOLD.

PROMO

Interviu EXCLUSIV Markus Schulz, interviu în exclusivitate la UNTOLD 2018: "Mă voi căsători cu o româncă."

Markus Schulz tocmai a semnat cu o casă de discuri din România. Și nu este singurul lucru care îl leagă de țara noastră. La anul, o va duce la altar pe logodnica lui româncă.

Interviu Danny Avilla, unul dintre cei mai tineri DJ de la UNTOLD 2018

Are 23 de ani, o gândire extrem de matură și este originar din Spania. Danny Avila, unul dintre cei mai tineri DJ la ora actuală, interviu exclusiv PRO TV #iprotvlauntold

PROMO

Interviu EXCLUSIV Jason Derulo: "Am vrut să îi ofer unei fete un cadou și nu aveam bani, așa că i-am scris o piesă"

Artistul american Jason Derulo și-a încântat fanii la festival și continuă să o facă și după, într-un interviu EXCLUSIV, pentru PRO TV.

PROMO

Interviu EXCLUSIV ATB: „În muzică trebuie doar să încerci să fii tu, să rămâi tu. Să rămâi firesc, normal!”

ATB, unul dintre DJ-ii care au făcut atmosferă în orașul de pe Someș, a vorbit într-un interviu EXCLUSIV despre următorul album, despre cel mai dificil moment din cariera sa, dar și despre cum poate un DJ să rămână relevant în anul 2018