Descoperirea facută de cercetători sub stratul de gheață din Antarctica: E cea mai vastă de pe planetă

Ultimul update: Miercuri 16 August 2017 23:10
Data publicarii: Duminica 13 August 2017 13:23
Antarctica

Oamenii de știință au descoperit cea mai întinsă regiune vulcanică de pe Pământ, sub suprafața vastă a stratului de gheață care acoperă vestul Antarcticii.

Proiectul aparține cercetătorilor Universității din Edinburg. În urma studiului lor, aceștia au descoperit aproximativ 100 de vulcani, iar cel mai înalt este asemănător Muntelui Eiger, situat în Elveția, care atinge o înălțime de 4000 de metri.

Geologii spun că această regiune uriașă ar putea să piardă cea mai mare parte din creasta vulcanică din Africa de Est, care a evaluat în prezent cea mai densă concentrație de vulcani din lume. Iar activitatea acestui domeniu ar putea avea consecințe îngrijorătoare, au avertizat specialiștii. "Dacă unul din vulcani ar erupte, ar putea destabiliza în continuare stratul de gheață din vestul Antarcticii", a declarat expertul Robert Bingham, unul dintre autorii lucrării. "Cea mai importantă întrebare rămâne: cât de activi sunt acești vulcani? Aceasta este întrebarea la care trebuie să răspundem cât mai repede cu putință”, susține omul de știință.

De-a lungul anilor de cercetare, oamenii de știință și-au orientat studiul în partea superioară a foii de gheață din vestul Antarcticii.

Acești cercetători și-au pus întrebarea: „Dar câți vulcani se află sub gheață?” Această întrebare a fost inițial solicitată de cel mai tânăr membru al echipei, Max Van Wyk de Vries, un student la școala geologică a universității.

Studiul lor a implicat analizarea măsurătorilor făcute în anchetele anterioare, care au implicat folosirea radarului care penetrează gheața, transportat fie de avioane, fie de vehicule terestre, pentru a cerceta benzi de gheață din vestul Antarcticii.

Rezultatele au fost apoi comparate cu înregistrările prin satelit și baza de date și informațiile geologice din alte sondaje anterioare. "În esență, am căutat dovezi ale conurilor vulcanice lipite în gheață", a spus Bingham.

După ce echipa a concluzionat rezultatele, a raportat un uimitor 91 de vulcani necunoscuți anterior, adăugând celorlalți 47 care au fost descoperiți în secolul precedent, ca urmare a exploatării regiunii.

Acești vulcani recent descoperiți sau înălțimi cuprinse între 100 și 3850 de metri. Toate sunt acoperite de gheață, care uneori se află în straturi cu o grosime mai mare de 4 km în regiune. Aceste vârfuri active sunt concentrate într-o regiune cunoscută sub numele de sistemul de rift vestic al Antarcticii, care se întinde pe o rază de 3.500 km de raftul de gheață Ross din Antarctica pe peninsula Antarcticii.

"Am fost uimiți", a spus Bingham. "Nu ne așteptam să găsim ceva de genul ăsta. Am triplat numărul vulcanilor cunoscuți în vestul Antarcticii. De asemenea, susținem că sunt chiar mai multe pe patul mării care se află sub raftul de gheață Ross, astfel încât cred că este foarte probabil ca această regiune să se dovedească a fi cea mai densă regiune a vulcanilor din lume, mai mare decât Africa de Est, unde se află Nyiragongo, Kilimanjaro, Longonot și toți ceilalți vulcani activi."

Descoperirea este deosebit de importantă deoarece activitatea acestor vulcani ar putea avea implicații cruciale pentru restul planetei. Dacă erup, ar putea destabiliza și mai mult o parte din stratul de gheață din regiune, care au fost deja afectate de încălzirea globală.

Cu toate acestea, el a subliniat o tendință alarmantă: "Cel mai mare vulcanism care se întâmplă în prezent în lume este în regiunile care nu și-au pierdut de curând acoperirea ghețarului - după sfârșitul ultimei Ere Glaciare. Aceste locuri includ Islanda și Alaska.Teoria sugerează că acest lucru se întâmplă deoarece, fără foi de gheață în partea de sus a acestora, există o presiune asupra vulcanilor regiunilor și devin mai activi.”

Și acest lucru se poate întâmpla în vestul Antarcticii, unde încălzirea semnificativă din regiune cauzată de schimbările climatice a început să afecteze stratul de gheață.

Antarctica Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: The Guardian

Au început precomenzile pentru iPhone Xs și Xs Max. Surpriză uriașă pentru Apple
Descoperire impresionantă, în spatele unor pereți falși dintr-o fostă moară. Poliția din UK spune că nu a mai văzut așa ceva
Trupul unui bărbat decapitat a fost descoperit în stare de putrefacție pe râul Iza
Descoperire istorica sub un centru comercial din Anglia. Ce a vazut proprietarul in groapa aparuta in parcare
DIVERTISMENT
Echipa Digital și-a adus micul prieten "GoPro pe PRO", la super petrecerea PRO TV
Află ce momente au surprins împreună, cum s-au distrat vedetele și care a fost atmosfera la super petrecerea PRO TV.

PROMO
Inima nu cere voie! Marea premieră, 14 octombrie, numai la PRO 2!
O nouă telenovelă marca Televisa ajunge în casele dumneavoastră cu o poveste plină de controverse, pasiune și multă dăruire. "Inima nu cere voie", premiera pe 14 octombrie de la ora 19:00, la PRO 2.

LA MARUTA
Cristiana "Mongol", victorie dupa un meci tensionat
Cristiana "Mongol", sustinuta de catre familie la cel mai dificil meci

LA MARUTA
Anda Adam, o toamna cu inceputuri emotionante
Anda Adam a dezvaluit care este noua ei pasiune

LA MARUTA
Laura Giurcanu, vloggerul oficial "Vocea Romaniei"
Laura Giurcanu, ofera detalii din culisele show-ului "Vocea Romaniei"

Catalin Neamtu, provocari culinare
Catalin Neamtu a mancat tofu mucegait si fermentat

GOSPODAR FARA PERECHE
EXCLUSIV: Hai să le cunoaștem pe pretendentele la inima lui Dan Dicu!
Economiste, manageri și cu suflet bun. Faceți cunoștință cu Mihaela, Rodica și Elena - fetele ce vor să-i fure inima lui Dan.

DIVERTISMENT
Marele taragotist Dumitru Fărcaș a iubit enorm viața și oamenii din jurul lui.
Fiica sa, Andreea Fărcaș, l-a caracterizat drept un om integru, înțelept, demn și muncitor.

GOSPODAR FARA PERECHE
Anamaria ne invită să vedem acțiuni inedite!
Hai alături de Anamaria Prodan pe pagina de facebook să comentăm anumite aspecte!

VORBESTE LUMEA