Ce se întâmplă dacă ai cădea într-o gaură neagră. O simulare epică NASA arată în câte secunde apare finalul inevitabil VIDEO

gaura neagra

Cum ar fi să cazi dincolo de orizontul de evenimente al unei găuri negre? O nouă simulare NASA oferă o privire asupra fizicii bizare a spaghetificării. Și îți arată în cât timp ai fi complet dematerializat: 12,8 secunde.

Te-ai întrebat vreodată cum ar fi să cazi într-o gaură neagră? O nouă simulare NASA are răspunsul - inclusiv finalul inevitabil și zdrobitor, scrie Live Science.

Cercetătorii au creat noua simulare folosind supercomputerul Discover de la Centrul NASA pentru Simulare Climatică. Acesta arată un spectator plonjând prin discul de acreție al gazului strălucitor din jurul unei găuri negre supermasive precum cea din centrul Căii Lactee.

Privitorul se îndreaptă spre plonjare, trecând pe lângă urme fantomatice de particule luminoase care au orbitat de mai multe ori gaura neagră, ajungând în cele din urmă în punctul fără întoarcere: orizontul evenimentelor, de unde nimic, nici măcar lumina, nu poate scăpa.

Găurile negre sunt cele mai dense obiecte din univers. Nimeni nu știe exact cum arată materia dincolo de orizontul de evenimente al unei găuri negre, dar cercetătorii știu foarte multe despre fizica ce înconjoară aceste puncte ultra-dense din spațiu.

Astronomii au descoperit o gaură neagră care înghite un Soare pe zi
Scandal la Euro 2024. Ce înseamnă gestul pe care l-a făcut eroul turcilor în meciul cu Austria

Spaghetificare- procesul prin care obiectele care se apropie de găurile negre cu masă stelară

În jurul unei găuri negre, forțele gravitaționale sunt atât de puternice încât continumuul spațiu-timp însuși se deformează. Obiectele (și spațiul-timp însuși) se apropie de viteza luminii; la aceste viteze, timpul pare să încetinească, astfel încât o persoană care orbitează o gaură neagră timp de șase ore într-o navetă spațială ar îmbătrâni cu 36 de minute mai încet decât colegii săi de echipaj de pe nava-mamă, explică NASA.

Cele mai comune găuri negre din univers sunt de dimensiunea unei stele. Aceste găuri negre cu masă stelară au orizonturi mici de evenimente, iar schimbările gravitaționale extreme pe distanțe mici produc forțe de maree violente în jurul lor.

Obiectele care se apropie de găurile negre cu masă stelară sunt adesea rupte înainte de a ajunge chiar la orizontul evenimentelor, într-un proces numit spaghetificare.

Imaginează-ți ca și cum cazi cu picioarele înainte în gaura neagră: gravitația care acționează asupra picioarelor tale ar fi mai puternică decât cea care acționează asupra capului tău, determinând corpul tău să se întindă ca niște spaghete.

În noua simulare, astrofizicianul Jeremy Schnittman de la Centrul de Zbor Spațial Goddard al NASA a ales în schimb să reproducă ceea ce s-ar putea întâmpla dacă cineva se apropie prea mult de o gaură neagră supermasivă, precum cea din centrul Căii Lactee.

Datorită dimensiunii lor, aceste găuri negre supermasive sunt ca niște mări vaste și calme în comparație cu găurile negre de masă stelară. Tot vei fi spaghetificat dacă te încadrezi într-unul, dar s-ar putea să treci mai întâi de orizontul evenimentului.

Forțele gravitaționale ale găurii negre distrug orice urmă de materie în 12,8 secunde

Gaura neagră din centrul Căii Lactee a fost fotografiată de Telescopul Event Horizon. În imagini, arată ca o gogoașă de gaz strălucitor - cunoscut sub numele de disc de acreție - care înconjoară un loc de întuneric infinit. Prin acest disc de acreție, privitorul cade în noua simulare.

Când ating orizontul evenimentelor, cerul se îngustează și întunericul începe să se închidă; aici, lumina strălucește, dar nu poate pleca niciodată.

Forțele gravitaționale zdrobitoare distrug observatorul la doar 12,8 secunde după ce acesta trece de orizontul evenimentelor. Microsecunde mai târziu, orice a mai rămas din materia lui ultracomprimată lovește singularitatea, centrul găurii negre.

Este o călătorie de 128.000 de kilometri de la orizontul evenimentului până la singularitate, dar se întâmplă cât ai clipi.

Schittman a simulat, de asemenea, un scenariu nefatal în care un astronaut orbitează de câteva ori o gaură neagră și apoi evadează înapoi în spațiu.

Simularea acestor procese greu de imaginat mă ajută să conectez matematica relativității cu consecințele reale din universul real”, a spus Schittman.

GALERIE FOTO Reacția germanilor după ce au văzut cum a lăsat România vestiarul de la Munchen
Astronomi israelieni au descoperit o enigmatică gaură neagră supermasivă, învăluită de praf cosmic

Astronomi israelieni au descoperit o enigmatică gaură neagră supermasivă din tinereţea Universului, învăluită de praf cosmic, folosind datele obţinute de Telescopul Spaţial James Webb (JWST).

Astronomii au descoperit o gaură neagră care înghite un Soare pe zi

Astronomii au identificat o gaură neagră supermasivă care absoarbe echivalentul unui Soare pe zi, în inima celui mai luminos quasar observat vreodată, conform unui studiu publicat în revista Nature.

„Va alimenta o nouă generaţie de modele teoretice”. A fost descoperită cea mai veche gaură neagră din Univers

Astronomii dintr-o echipă internaţională au descoperit cea mai veche gaură neagră cunoscută, care exista deja la începuturile cosmosului, când Universul avea vârsta de abia 400 de milioane de ani, potrivit unui studiu publicat miercuri, informează AFP.

Gaura neagră uriașă care se îndreaptă spre Pământ. Descoperirea astronomilor de la Royal Astronomical Society

O gaură neagră uriașă amenință Pământul, în fața sistemului nostru solar, au descoperit oamenii de știință.

O stea a fost „devorată” de o gaură neagră. Rămășițele au fost propulsate pe Pământ

O gaură neagră a înghițit o stea, iar rămășițele au fost propulsate pe Pământ.

Calvarul unei femei din Teleorman, căutată pentru infracțiuni în Germania, deși nu a fost niciodată acolo. Poliția o ignoră

Nume, prenume, număr de telefon, adresă și CNP - datele noastre personale pot ajunge pe mâna oricui, fără să știm. Furtul de identitate a devenit o practică la nivel mondial.

Ce rute ocolitoare sunt disponibile după ce Valea Oltului se va închide. „Vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări”

În mijlocul sezonului estival, autoritățile iau o decizie care stârnește discuții: Valea Oltului va fi închisă circulației, pe timp de zi, între 8 iulie și 9 august, pentru defrișări pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Pitești.

Democrații au început să vorbească public despre înlocuirea lui Joe Biden. Cine ar avea cele mai mari șanse contra lui Trump

La Washington sunt serioase discuțiile despre candidatura lui Biden la realegere după prestaţia şovăielnică, uneori incoerentă, de la dezbaterea cu Trump de joia trecută.