Una dintre cele mai fierbinti planete din sistemul nostru solar ar putea avea zone cu "zapada"

planeta Venus

Sonda spatiala Venus Express a oferit astronomilor informatii neasteptate despre planeta Venus, care este una din cele mai “fierbinti” corpuri ceresti din sistemul nostru solar.

Desi temperatura la suprafata planetei Venus depaseste 460 de grade Celsius, exista o regiune in atmosfera unde este foarte frig.

Sonda spatiala a detectat o temperatura de -175 grade la 125 km altitudine. Aici este suficient de frig pentru ca dioxidul de carbon sa inghete si sa se transforme in “zapada”.

Descoperirea este neasteptata, avand in vedere ca Venus este foarte apropiata de Soare. Temperatura atmosferei variaza insa foarte mult ziua si noaptea.

Astronomul Arnaud Mahieux spune ca o dovada a existentei “zapezii” din dioxid de carbon este si faptul ca sonda a observat in atmosfera planetei zone mult mai luminoase, aceasta gheata reflectand lumina solara.

Curiosity
Roverul Curiosity a transmis de pe Marte prima voce umana. Video cu mesajul catre NASA
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Si mai ciudat este ca stratul rece din atmosfera este delimitat de doua straturi mult mai calde.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
"PUTEM depasi viteza luminii". Fizicienii NASA cred ca zborul spre alte galaxii este realizabil

Fizicienii de la NASA sustin ca oamenii pot construi navete spatiale care sa calatoreasca cu viteze mai mari ca viteza luminii, facand astfel posibila calatoria in alte galaxii.

Pana va descoperi posibilitatea existentei vietii pe Marte, Roverul Curiosity a reusit sa atinga o noua performanta.

Primii pasi facuti de Neil Armstrong si echipa sa pe Luna. VIDEO NASA

Misiunea Apollo 11 din anul 1969 a fost cu adevarat "un salt urias" pentru omenire, aducand primii oameni pe Luna. NASA a difuzat atunci inregistrarile VIDEO, care surprind clipele esentiale ale acestei ambitioase expeditii spatiale.

Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia

Armata Ucrainei a decis să retragă una dintre armele pe care i le-a furnizat Washingtonul, după ce s-a constatat că este vulnerabilă în timpul atacurilor rusești.

Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump.
Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump. "Fără ea, nu vei face nimic, devii un președinte onorific"

Curtea Supremă a SUA a dezbăutut, joi, imunitatea penală a lui Donald Trump. Majoritar conservatoare, aceasta a părut să respingă argumentele candidatului republican la Casa Albă.