Astronomii au descoperit o masivă şi neaşteptată gaură neagră

gaura neagra

Astronomii au descoperit gaura neagră cu cea mai rapidă creştere din ultimele nouă miliarde de ani, a anunţat miercuri Universitatea Naţională din Australia (ANU), anunţă dpa, informează News.ro.

Gaura neagră, cu masa de trei miliarde de sori, consumă echivalentul unui Pământ în fiecare secundă şi străluceşte de 7.000 de ori mai puternic decât toată lumina din propria galaxie, potrivit echipei internaţionale conduse de astronomii ANU care a descoperit-o.

"Astronomii vânează astfel de obiecte de mai bine de 50 de ani. Au găsit mii de altele mai slabe, dar aceasta uimitor de strălucitoare a trecut neobservată", a afirmat principalul cercetător Christopher Onken al ANU.

"Acum vrem să ştim de ce acesta este diferită - s-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au prăbuşit una în cealaltă, canalizând o mulţime de material în gaura neagră pentru a se hrăni", a spus Onken.

"Suntem destul de încrezători că acest record nu va fi doborât. În esenţă, am rămâne fără cer dacă astfel de obiecte s-ar putea ascunde", a spus co-autorul Christian Wolf.

Potrivit echipei, gaura neagră, care are o magnitudine vizuală de 14,5, este de 500 de ori mai mare decât gaura neagră din galaxia noastră, ceea ce înseamnă că ar putea fi văzut cu uşurinţă de oricine cu un set de telescop decent fixat într-o zonă întunecată.

"Orbitele planetelor din Sistemul nostru Solar s-ar încadra toate în orizontul său de evenimente - graniţa găurii negre din care nimic nu poate scăpa", a spus coautorul Samuel Lai.

Concluziile acestei descoperiri au fost publicate pe arXiv.org şi transmise către Publications of the Astronomical Society of Australia.

FOTO Fata fostului star al fotbalului s-a dezbrăcat complet! Cum a apărut după ce le-a răspuns celor care s-au luat de ea că pozează sexy
„Vrem să oferim oamenilor cea mai bună soluție de transport”. Taxiul zburător. Când și unde va putea fi folosit

Orice șofer blocat în trafic a visat la un moment dat să se ridice spre cer cu tot cu mașină și să scape de aglomerație.

„E o idee fantastică ca și noi reușim să dezvoltăm astfel de tehnologii”. Piese produse în România ar putea ajunge în spațiu

Piese produse în România ar putea ajunge în spațiu, datorită unei echipe de cercetători din Cluj-Napoca. Vorbim depre componente pentru motoarele electrice ale navetelor Agenției Spațiale Europene.

Un modul spaţial american a ajuns cu succes pe Lună, pentru prima dată după mai bine de jumătate de secol. VIDEO

Firma americană Intuitive Machines a intrat în istorie, devenind prima companie privată care a reuşit să trimită cu succes pe Lună o sondă spaţială.

Oamenii de afaceri deveniți politicieni, ale căror familii câștigă contracte de sute de milioane de euro din bani publici

Parlamentul României e populat cu mulţi oameni de afaceri deveniţi politicieni.

Ce este și cui i se acordă „prima de instalare” de 13.000 de lei. Mulți români nu știu că beneficiază de acești bani

Cei aflați în căutarea unui loc de muncă pot primi diferite stimulente financiare de la stat dacă se angajează.

Cioloș, replică pentru Ciolacu, despre dosarul Roșia Montană: „Dacă ar exista un festival al minciunilor, PSD l-ar câștiga”

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat că „avem de plătit vreo 6 miliarde de euro pentru ce a făcut Cioloș cu Roșia Montană”. Replica fostului prim-ministru nu a întârziat să apară.