Sicrie pe patru roti. Cum s-a ajuns ca mii de masini cu probleme grave sa circule pe soselele din Romania
Inspectorii RAR au descoperit in trafic 4.500 de masini cu probleme grave, care puteau oricand sa provoace un accident.
Cum au ajuns aceste autoturisme in circulatie, desi nu ar fi trebuit? "Cu Inspectia Tehnica Periodica falsificata", spun reprezentantii service-urilor.
Anul trecut, una din doua masini oprite in trafic de inspectorii RAR a avut o problema. Autoturismele aveau multiple defectiuni. Fie la instalatia de iluminare si semnalizare, fie la sistemul de franare sau la sasiu. Au fost si masini cu probleme la mecanismul de directie. Mai mult, peste 1.500 de autoturisme aveau acte false sau culoarea schimbata. Iar mai bine de 2.000 aveau inspectia tehnica periodica expirata sau falsificata. 6% dintre aceste autovehicule erau adevarate sicrie pe patru roti, spun specialistii.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Numai in Bucuresti, anul trecut au fost descoperite in trafic peste 630 de masini care, efectiv, nu ar fi avut voie sa iasa din parcare. Potrivit inspectorilor RAR, acestea prezentau pericole iminente de accident. Adica avea probleme grave la directie, chiar si la sistemul de franare.
In toata tara au fost oprite din circulatie 4.500 de masini care puteau produce un accident in orice moment. Multe aveau o viza falsa a Inspectiei Tehnice. Daca sunt descoperite, atelierele auto care procedeaza astfel isi pot pierde autorizatia.
Cum lucrurile nu se vor schimba curand, inspectorii RAR anunta controale si in 2015.
"Intre doua ITP, obligativitatea de a mentine starea normala de functionare este a soferilor. Noi verificam suplimentar", a spus George-Adrian Dinca, directorul general al RAR.
Potrivit statisticilor RAR, 65% dintre vehiculele mai vechi de 15 ani oprite in trafic au defectiuni, fata de 50% dintre masinile cu varsta cuprinsa intre 6 si 8 ani.
Soferii raman in aceste cazuri fara certificatul de inmatriculare, care poate fi redobandit numai dupa efectuarea unei inspectii tehnice la reprezentantele Registrului Auto Roman.
Sursa: Pro TV
Etichete: rar, itp, masini, soferi, trafic, controale, parc auto,
Dată publicare:
26-01-2015 18:26