Trucuri pentru a economisi cât mai mulți bani de Paște. Produse de 3 ori mai ieftine decât unele identice, în același magazin
Inflația a schimbat comportamentul consumatorilor. Atenți la costuri, oamenii vânează ofertele ca să poată bifa toată lista de cumpărături, mai ales în aceste zile.
Colindă magazinele și piețele, studiază promoțiile și reușesc să își umple sacoșele fără să își golească portofelul.
Să luăm două extreme. Cumpărătorul care a abandonat lupta cu prețurile.
”- Nu sunt genul care să economisesc, sincer. Nici n-ai din ce.
- Aveți un salariu...
- Destul de decent, chiar.
- Cum l-ați ales?
- L-am luat pe primul pe care l-am văzut”.
Și clientul care bate orașul neobosit, ca să prindă toate ofertele.
”- Câteodată unul, câteodată mai multe.
- Într-o singură zi mergeți în mai multe?
- Da, chiar două-trei.
- Ați luat în calcul și costurile de transport?
- Nu, că ne deplasăm tot timpul cu mașina”.
Elena are 3 copii mici și cumpără aceleași produse din mai multe magazine fizice. Însă nu ia în calcul consumul de carburant - un cost ascuns, care poate anula așa-zisa economie. Ca să meargă țintit, tot mai mulți urmăresc cataloagele virtuale. Oricum, furnizorii ieftinesc prin rotație produsele în fiecare lanț comercial.
Planificarea cumpărăturilor, foarte importantă
Inflația este cea care a dus la modificarea comportamentului de consum, iar pe piață acum sunt o mulțime de instrumente care pot ajuta la planificarea cumpătată a cumpărăturilor.
Adrian Mitroi, profesor de economie: ”Listele în cloud, toată familia are acces, știm care sunt prioritățile. Și sunt niște app-uri, chiar și ale autorităților române, foarte bune. A Consiliului Concurenței- găsești cel mai bun preț la benzină, la motorină, la ouă. Atenție la trucurile folosite de comercianți!”.
În hipermarket, mulți cumpărători aleg mărcile proprii. Majoritatea sunt produse de fabricanți cunoscuți, iar calitatea e similară cu vârful de gamă.
Sunt magazine care impun achiziția a mai multe bucăți, pentru un preț și mai mic. Politica altora e la polul opus- limitează achiziția la 5 sau 10 bucăți, ca să prevină specula.
Încă o soluție. Cumpărăturile vrac. Cei cu familii numeroase constată că ambalarea încarcă produsele cu costuri suplimentare. În plus, porționarea scurtează valabilitatea alimentelor la numai 3 zile.
Legumele congelate păstrează aproape toată încărcătura nutritivă a celor proaspete, pentru că sunt înghețate imediat după cules. În plus, sunt curățate, spălate și tocate, așadar vă economisesc timp. Dar, dacă vreți varianta cea mai convenabilă, trebuie să vă aplecați un pic de spate- sortimentele ieftine sunt “la parter”, pe raftul de jos.
Împrieteniți-vă cu vânzătorii din piață
La nivelul ochilor și mai sus sunt brandurile cunoscute. Prețul celui mai ieftin produs poate fi de trei ori mai ieftin decât al celui scump.
Dacă vreți totuși legume și fructe de sezon, rabdarea este cheia. La început de aprilie, cartofii noi erau 20 de lei kilogramul. Acum sunt 7 lei.
În ultima vreme, extrem de vânate sunt alimentele cu termen scurt de valabilitate. O soluție bună, dacă sunt gătite imediat.
”Să ne facem mâncarea pentru o zi, două și atât!”.
Încă o idee. La piață, creați o relație cu vânzătorii. Măcelarul...
”Mă sună cu o zi înainte, îmi spun ce vor și până vin eu le fac”.
Și producătorii de verdețuri.
”De la doamna întotdeauna primesc bonus! O ceapă, o ridiche... orice!”.
În fine, calibrarea volumului! Sunt gospodine care vânează ofertele și cumpără cantități mari, de exemplu, cinci pachete sau cinci pui, care încap în congelator. La o promoție la detergenți, cumpără însă pentru 6-8 luni de consum, pentru că termenul de valabilitate este foarte lung.