Tramvaie trase de cai pe strazile Bucurestiului! In zilele noastre!
Tramvaie trase de cai si vagoane electrice din perioada interbelica, ticsite de doamne si domni in costume de epoca, au dat sambata culoare si farmec unui Bucuresti mohorat, cu vreme rece si cativa stropi de ploaie.
Caravana a traversat zonele de promenada si le-a smuls bunicutelor de astazi cate un oftat nostalgic. Cei mai tineri care nu le-au apucat au facut fotografii si au aflat ca pe vremuri Capitala era un oras modern, in pas cu tehnologia.
Primul tramvai tras de cai a ajuns in Bucuresti in anul 1872. Domnite elegante si cavaleri impunatori se plimbau cu vagonul pe bulevardele Micului Paris, Calea Mosilor ajungand locul preferat pentru plimbari.
Le-a fost de mare folos bucurestenilor vreme de 60 de ani. Lua doar 10 calatori si nimeni nu avea voie sa stea in picioare.
A venit, insa, anul 1894 cand toata lumea a simtit ca ceva maret s-a intamplat: pe strazi a aparut "masina umblatoare fara cai", adica vagonul electric. Astfel, orasul lui Bucur devenea al 11-lea din lume care se putea lauda cu asa ceva.
In 1912 au ajuns la noi si primele tramvaie electrice marca Simmering-Viena. Erau rosii, mari, puternice si silentioase. Dupa 15 ani le-au inlocuit unele din gama Thomson care au mers mult si bine pana in 19 76.
In zilele noastre, ne laudam cu tramvaiul Bucur Low Floor. Are o capacitate de 250 de persoane, iar pentru a usura urcarea si coborarea calatorilor, podeaua e coborata pe 60% din lungimea vagonului.
La 100 de ani de existenta, cei de la RATB se lauda astazi cu 26 de linii pe care circula zilnic 320 de tramvaie.