Romanii plecati in Italia circula cu masini inmatriculate in tara. "Platim 50 de euro in loc de 300"
Un subiect interesant pentru romanii stabiliti in Italia: scapa mai ieftin decat italienii, daca circula cu masini inmatriculate in Romania.
Asigurarea obligatorie costa mai putin, iar impozitele sunt mai mici. De multe ori scapa si de amenzi, pentru ca nu exista o baza de date comuna, usor de accesat, din ambele tari.
Dupa estimarile autoritatilor italiene, in Peninsula sunt vreo 250.000 de masini cu numere romanesti. Daca politistii sunt curiosi, explicatii se gasesc...
Alegeri 2024
23:15
Al doilea partid care anunță că îl va susține pe Călin Georgescu în turul 2. „Avem şansa la un preşedinte suveranist”
22:50
Partidul care anunță că îl va susține pe Călin Georgescu, cu o condiție. „Nu am încredere în el, dar nu am alternativă”
22:33
Reacția oamenilor de afaceri după victoria obținută de Călin Georgescu în primul tur al prezidențialelor: "Un duş cu gheaţă"
22:31
Nicu Ștefănuță, mesaj de susținere pentru Elena Lasconi în turul doi: „Asta este calea pe care trebuie să o alegem”
Alin Soroiu: "Mi s-a furat masina pe Italia si asta e scuza mea... Mi-a imprumutat-o sora-mea, n-am bani sa iau alta. Mai bine iti iei o masina din Romania, ti-o asiguri in Romania. Ai mai multe avantaje, asigurarea e mai ieftina aici, apoi impozitul acasa se plateste doua milioane si ceva - 50 euro, aici - 300".
Pe de alta parte, romanii nu sunt tratati la fel ca italienii daca vor sa-si faca o asigurare auto obligatorie in peninsula.
Alberto Guariso, avocat anti-discriminare: "Am gasit o companie care prevedea un tarif de 465 euro pentru un italian si 665 pentru roman; o alta companie avea tarif 414 euro pentru un italian si 452 euro pentru un roman".
Si nu este vorba doar de impozite mai mari si asigurari mai scumpe pentru romanii din Italia. Sanctiunile ajung la greu la ei.
Roman din Italia: "Politia italiana lasa amenda pe parbriz si o pastrez eu ca amintire, dar nu ajunge in Romania".
La fel stau lucrurile si in cazul unui accident cu daune, provocat de soferul unei masini in matriculate in Romania.
Andrea Polo, reprezentant companie de asigurari: "In plangere trebuie indicate toate datele soferului italian, ale celui roman, ale eventualilor proprietari. Cu cat e mai precisa plangerea, cu atat e mai usor sa ajunga la un acord cele doua companii".
Numai ca putini trimit date complete si se ajunge la un proces care dureaza ani de zile.
Maurizio Penatti, comisar sef Politia Locala Milano: "Daca lipseste o veriga in acest lant de informatii, nu e posibila nici macar sanctionarea cu puncte de penalizare".
In asteptarea unei directive europene care sa impuna o baza de date comune, politistii italieni spera macar intr-un acord bilateral cu Romania pentru un schimb rapid de informatii.