România, centru de formare a echipajului de zbor. Fiul unui ministru din Tanzania învață la noi


Ultimul update: Duminica 29 Octombrie 2017 21:20
Data publicarii: Sambata 07 Octombrie 2017 18:54
Categorie: Stiri Sociale

România a devenit centru de formare pentru piloţii şi stewardesele care vor lucra curând la companii aeriene din întreaga lume.

Unul dintre motive ar fi că şcolile de pilotaj de la noi costă cu cel puţin 15 procente mai puţin decât în alte ţări ale Europei. La finalul cursurilor, tinerii primesc o licenţă.

David este fiul ministrului Agriculturii din Tanzania şi se pregăteşte să devină pilot la şcoală de la Tuzla. În România a plătit 42 de mii de euro pentru cursul iniţial, iar pentru brevete mai are nevoie de încă pe atât.

David Joseph, cursant: "Acesta şcoală este mai ieftină decât altele unde m-am interesat înainte. De când am venit aici, cursurile şi totul merge bine. Sunt îndrăgostit de şcoala asta."

La Tuzla învaţă şi Nicolas. Deşi are doar 30 de ani a fost pe rând poliţist în Bucureşti, dar şi consultant în securitate. Povesteşte că a făcut parte din escorta Reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii şi a actorului Robert de Niro. Pasiunea pentru avioane l-a determinat însă să îşi schimbe cariera.

Nicolas Chiru, cursant: "Am luat licenţă de pilot privat în 2015. Am zburat în Spania o perioadă, ulterior am revenit la şcoală şi acum continui cu ultima parte a cursului de comercial pilot."

Visul de a ajunge la manşa unui avion de linie determina tot mai mulţi tineri să se dedice acestei meserii. Mulţi îşi aleg carieră încă de pe băncile liceelor.

Reporter: Ce au zis părinţii când au auzit că vrei să te faci pilot?
Alexia Crişan, cursant: Tata a zis că e prea devreme, mama a avut încredere poate prea mare în mine, dar acum ştie că a avut dreptate."

Reporter: Odată ce ajungi să lucrezi în domeniu cam în cât timp ţi-ai putea scoate investiţia în şcoală?
Octav Alexandru, cursant: Din ce am calculat, undeva în 2 ani.

Un pilot începător câştigă între două şi trei mii de euro lunar, iar cei mai experimentaţi pot ajunge la 300 de mii de euro pe an în funcţie şi de companie.

Andrei Lucescu, instructor de zbor: "După anul 2015 companiile au comandat foarte multe avioane şi vă daţi seama echipajele trebuie să fie reînnoite sunt cereri foarte mari pe piaţă în acest moment şi este o oportunitate pentru toţi tinerii care vor să devină piloţi de linie."

În acelaşi timp, ţara noastră este căutată şi pentru cursurile de stewardese. O parte dintre ele sunt organizate la Cluj, iar la ele participă şi numeroşi tineri din Italia sau Spania.

Încălzirea globală afectează zborurile cu avionul. Turbulenţele s-ar putea tripla
Clienţii KLM din întreaga lume vor putea primi informaţii despre zboruri prin intermediul WhatsApp
Reduceri pe litoral, în septembrie. Cât de ieftin e un zbor cu hidroavionul
VIDEO PROTVPLUS.RO