Cat plateste Romania, zi de zi, pentru ca stam degeaba cu lucrarile la metroul din Drumul Taberei
Daca va fi gata vreodata, metroul din Drumul Taberei va stabili un record de intarzieri. Lucrarile ar fi trebuit sa dureze 3 ani, dar termenul este deja depasit cu 8 luni.
Utilajele care trebuiau sa sape galeriile stau de pomana in subteran.
Guvernul nu a virat sumele necesare, iar acest lucru inseamna costuri suplimentare, pentru intretinere si conservare.
Alegeri 2024
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
19:17
Ce se întâmplă dacă o persoană încearcă să voteze de două ori și este identificată de sistemul de alertă
19:09
Negocieri între partidele „de dreapta”. Surse: PNL ar încerca să-l convingă pe Mircea Geoană să se retragă din cursă
15:52
AEP anunță că, în premieră, vom avea posibilitatea să vedem rezultatul alegerilor „în timp real”
Desi oficialii au obtinut fonduri europene pentru constructia metroului, Guvernul trebuie sa dea mai intai bani de la buget si dupa aceea ii recupereaza de la Bruxelles.
Potrivit specialistilor din domeniu, banii sunt platiti doar daca se respecta termene asumate.
Si cum in Romania termenele nu sunt respectate, riscam sa pierdem si banii de la Uniunea Europeana.
In prezent se lucreaza doar la statiile de metrou din Drumul Taberei, insa principala activitate nu a inceput inca.
Frezele uriase aduse din Turcia, care urmeaza sa sape galeriile, se umplu de praf in subteran.
Pe santierul metroului din Drumul Taberei se lucreaza in ritm de melc.
Iar pentru ca banii de la guvern nu au fost platiti inca, nici cartitele care urmeaza sa sape galeriile in subteran nu si-au inceput activitatea.
Asta insa ne costa. Pentru lucrari de conservare si intretinere platim pe zi 100.000 de euro.
In fiecare luna, pentru lucrari de conservare, guvernul primeste facturi de aproximativ 3,5 milioane euro.
Cei mai multi bani se duc pentru intretinerea utilajelor , in special a aparatelor de forat in subteran.
Potrivit unor surse din Metrorex, lucrarile de forare din subteran ar putea incepe abia in a doua jumatate a lunii septembrie.
Asta, in conditiile in care, initial, planul era ca utilajele botezate Sfanta Filofteia si Sfanta Varvara sa sape din februarie. De atunci, termenul a fost amanat de 3 ori.