Pentru ca ei se fac ca muncesc, tu nu mai stii ce respiri. Ce ajunge in plamanii nostri dupa o risipa de 2 milioane de euro

×
Codul embed a fost copiat

Locuitorii Capitalei respira zilnic un aer plin de noxe. Poluarea atmosferica din Bucuresti este periculos de mare, noteaza rapoartele Organizatiei Mondiale a Sanatatii si Comisiei Europene.

Se intampla asta si pentru ca sistemul de masurare a calitatii aerului nu functioneaza de 3 ani, desi s-au cheltuit pe el aproape doua milioane de euro. Practic, un intreg departament de monitorizare se face ca munceste zi de zi. In loc sa repare statiile, Ministerul Mediului promite ca va cumpara unele noi, cu alte milioane de euro.

Bucurestiul este pe primul loc in topul celor mai poluate orase din Europa, asta arata un raport al Comisiei Europene. Ce-au facut autoritatile cand au aflat ca ne sufocam la propriu cu particule din atmosfera, cu monoxid de carbon si cu dioxid de azot si de sulf? Au bagat gunoiul sub pres! Practic, au lasat sa se strice si sa devina nefunctional intreg sistemul de monitorizare a calitatii aerului"

Sistemul a costat 1,8 milioane de euro, din bani europeni. Sunt 8 statii in Capitala insa numai una mai functioneaza cum ar trebui. Este chiar la Sediul Agentiei pentru Protectia Mediului Bucuresti, pe malul Lacului Morii, intr-un loc plin de verdeata unde NU Exista poluare. Administratorul sistemului contrazice datele oficiale.

Soiu Gabriel, sef serviciu monitorizare APM Bucuresti: "Functioneaza aproape complet 3 dintre cele 8 statii de monitorizare.
Reporter: Iata un buletin pentru informarea publica de pe 3.9.2015 - exista un singur loc, la dumneavoastra aici, unde se poate calcula calitatea aerului zilnic, in rest nu exista suficiente date pentru indicele general?
Soiu Gabriel, sef serviciu monitorizare APM Bucuresti: “Deci nu stiu ce asteptati de la mine... Deci in momentul de fata nu va pot spune acum, in fata camerei. Faceti o solicitare si va raspund."

Reporter: Eu vreau sa stiu ce respir, daca ce respir eu se masoara la Lacul Morii, nu e corect pentru ca in Colentina e alta situatie, in Titan e asta situatie si tot asa. E curat aerul pe care-l respir in Bucuresti?
Soiu Gabriel, sef serviciu monitorizare APM Bucuresti: “Eu vin si va spun ca au existat pana acum date pentru toate raportarile necesare"

Citește și
monitorizare, trafic
7 angajati vin zilnic si monitorizeaza un sistem de 21 de milioane de euro care nu merge. Explicatia pentru haosul din trafic
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Raportari pe care Romania le trimite la Comisia Europeana anual. Doar ca aceasta din urma a declansat luna trecuta impotriva noastra procedura de infrigement pentru incalcarea tratatului de aderare, pe tema poluarii aerului.

Departe de orasul poluat, domnul Soiu este sef peste 8 angajati. Toti monitorizeaza o singura statie, 8 ore pe zi, de luni pana vineri. Si asta de 3 ani, de cand, oficial, sistemul nu mai functioneaza complet.

Soiu Gabriel, sef serviciu monitorizare APM Bucuresti: "Avem... activitate care sa acopere orele de program.
Reporter: Cand au fost ultima data toate cele 8 statii functionale?
Soiu Gabriel, sef serviciu monitorizare APM Bucuresti: Nu pot... nu va spun acum in momentul de fata cand..."

Potrivit calculelor statistice facute de organizatia Ecopolis, concentratiile ridicate de susbstante nocive au efecte grave.

Costel Popa, presedintele Asociatiei Ecopolis: "Consideram ca e vorba de o mana aproape criminala. De ce? Orice depasire la substate cum e PM 10 sau PM 2,5 pe care noi le-am constatat are o consecinta directa asupra sanatatii oamenilor. Minim 800 de morti legate de aceasta problema. "

PM 10 si PM 2,5 sunt particule toxice de materie, rezultate din trafic, santierele din oras si de la CET-uri. De 30 de ori mai mici decat grosimea unui fir de par, inhalate, acestea pot provoca grave boli respiratorii si cardio-vasculare, iar in concentratie mare pot fi fatale.

Proprietarul echipamentelor lasate in paragina este Ministerul Mediului, care nu a mai alocat bani pentru reparatii. Potrivit Biroului de presa al institutiei, in loc sa repare sistemul, Ministerul a decis sa cumpere cu miloane de euro unul nou anul vitor.

Pana atunci nu vom sti ce respiram. Stim in schimb ca speranta de viata in Bucuresti a scazut cu aproape 2 ani, din cauza poluarii - arata un studiu facut in 2013 de Organizatia Mondiala a Sanatatii.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Volkswagen se pregateste pentru consecintele scandalului Dieselgate. Masurile luate de companie, pentru a reduce pierderile
Volkswagen se pregateste pentru consecintele scandalului Dieselgate. Masurile luate de companie, pentru a reduce pierderile

Grupul auto german Volkswagen AG a anuntat marti ca va reduce cheltuielile cu investitiile la VW cu un miliard de euro pe an si de asemenea va trece la o noua tehnologie diesel pentru Europa si America de Nord, transmite AFP.

7 angajati vin zilnic si monitorizeaza un sistem de 21 de milioane de euro care nu merge. Explicatia pentru haosul din trafic
7 angajati vin zilnic si monitorizeaza un sistem de 21 de milioane de euro care nu merge. Explicatia pentru haosul din trafic

Un sistem de 21 de milioane de euro care ar fi trebuit sa fluidizeze traficul din Bucuresti nu mai functioneaza. O spune un raport cerut de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, care a suportat mare parte din aceasta suma uriasa.

Zi fara masini, intr-unul din cel mai mari orase ale Europei. De e ce nemultumit primarul de masura
Zi fara masini, intr-unul din cel mai mari orase ale Europei. De e ce nemultumit primarul de masura

Municipalitatea pariziana organizeaza duminica prima zi fara masini.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.