Volkswagen se pregateste pentru consecintele scandalului Dieselgate. Masurile luate de companie, pentru a reduce pierderile
Grupul auto german Volkswagen AG a anuntat marti ca va reduce cheltuielile cu investitiile la VW cu un miliard de euro pe an si de asemenea va trece la o noua tehnologie diesel pentru Europa si America de Nord, transmite AFP.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, relateaza Agerpres.
Intr-un comunicat de presa difuzat marti, noul director pentru marca VW, Herbert Diess, a informat ca pentru a face fata efectelor scandalului motoarelor trucate s-a luat decizia ca programul actual de reducere a costurilor sa fie accelerat, iar investitiile sa fie reduse cu un miliard de euro pe an. De asemenea, Diess a informat ca VW va trece 'cat mai rapid posibil' la o noua tehnologie diesel in Europa si America de Nord, urmand sa instaleze tehnologia denumita AdBlue, un produs aditiv pe baza de uree care reduce substantial emisiile poluante ale motoarelor diesel.
Potrivit unor surse interne, VW ar putea inregistra pierderi pe ansamblul acestui an deoarece va suporta cea mai mare parte a costurilor provocate grupului Volkswagen de scandalul falsificarii testelor de poluare. Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face fata costurilor acestui scandalul, insa potrivit surselor citate de Reuters cea mai mare parte a acestor costuri vor fi trecute in conturile VW.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.