Pericolele la care sunt supuşi în mediul online adolescenţii români. Până unde merge încrederea în influenceri

20-11-2018 18:56

Cyber-bullyingul, fenomenul selfie sau informaţiile false sunt doar câteva dintre pericolele la care sunt supuşi în mediul online adolescenţii romani.

Pentru a-i învăţa pe elevi să se protejeze, educaţia media ar fi binevenită. Mai exact, nu ar strica să ştie cum să îşi creeze propriile filtre şi să distingă adevărul de manipulare, dar şi că fuga după selfiul perfect este de multe ori extrem de periculoasă.

Adolescenţii romani au mai multă încredere în aşa numiţii influenceri din social media decât în mediile oficiale de informare, se arăta într-un studiu realizat de organizaţia non-guvernamentala ''Scoala de Valori''.

"- Urmăreşti anumiţi influenceri?
- Da, destul de mulţi, mai ales din mediul de beauty, fashion
- Ce-ţi place la ei?
- Faptul că promovează ceea ce ne intereaza pe noi, o generaţie tânără".

Adina Vlad, sociolog: "Influencerii pot fi inclusiv prietenii lor. E o căutare a naturalului şi a firescului într-o zonă în care ei au mult mai multă încredere pentru că le e mai aproape. Un vlogger care e coleg de clasa e mai aproape decât o instituţie care probabil are în spate interese financiare mult mai mari".

Specialiştii spun că este foarte important ca adolescenţii să fie învăţaţi să discearnă între diferite surse de informaţii din mediul online şi să îşi creeze propriile filtre de selecţie.

Ghidul de educaţie media va ajunge gratuit în şcoli şi în spaţiul online, iar elevii vor fi ajutaţi de profesori să se ferească de pericolele din online.

De exemplu, este important să ştie că nu selfie-ul este periculos, ci situaţiile în care oamenii merg până la extrem ca să îl obţină şi să adune cât mai multe like -uri

Astfel, pot fi evitate tragedii precum cele petrecute pe trenuri sau la volan.

SINCRON ANA DICEANU
specialist în comunicare
" - de ce este important să facem educaţie media?
- pentru va fi mult mai uşor pentru ei să definească realitatea în care trăiesc şi să nu trăiască într-o minciună, să nu fie nevoie ulterior de un efort mult mai mare de a repara ceea ce acum putem să facem de la zero"

Elevii vor fi, de asemenea, învăţaţi să facă diferenţa între opinie şi fapta, să recunoască reclame ascunse sau tehnici de manipulare.

SINCRON ANDREI STUPU, reprezentant Scoala de Valori

"tinerii devin captivi ai propriilor preferinţe, asta se întâmplă pentru că zona social media targeteaza foarte eficient felul în care utilizatorul relaţionează cu produsul

Educaţie media se face în şcolile de stat doar prin iniţiative private.


VIDEO PROTVPLUS.RO