Pe criza, romanii renunta la deodorante, ciocolata si produsele de curatat
UPDATE: Saracia ii transforma pe romani in dusmani de temut ai apei si sapunului. Oricum nu eram printre cei mai cocheti dintre europeni, insa de cand au sarit preturile si s-au micsorat lefurile, cel mai prost s-au vandut tocmai produsele de ingrjire.
Scaderea este de aproximativ 4 procente, potrivit unui studiu, dat miercuri publicitatii.
Ultimele date arata ca mai mult de jumatate dintre romani nu se spala pe maini dupa ce folosesc toaleta sau, si mai rusinos, o persoana foloseste in medie doar 4 sapunuri, doua tuburi de pasta de dinti si un deodorant pe an.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
In aceste conditii, in primele sase luni ale acestui an, tot produsele de ingrijire personala si-au gasit cel mai greu locul in cosul de cumparaturi. Clientii magazinelor au renuntat la deodorante, unde se inregistreaza scaderi de 21%.
Nu va ganditi ca le inlocuiesc cu apa si sapunul. Vanzarile de sapun au scazut cu 12% in aceasta perioada. Scaderi gasim si la capitolul sampon, pasta de dinti sau produse destinate curateniei.
Culmea este ca acelasi studiu realizat de GFK arata ca romanii nu s-au spalat, dar au baut in schimb mai multa cafea. Aici vanzarile au crescut cu 4 procente.
O usoara crestere a vanzarilor s-a inregistrat pentru comertul modern (reprezentat de magazine de tip cash and carry si supermarketuri, desi acestea din urma se afla pe un trend descendent) care a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunurile de larg consum, fara de 43% in perioada similara din 2009.
Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).