Părinții nu mai aleargă după rechizite, ci după tablete și telefoane. Vânzările s-au dublat
Deși e vremea lor, rechizitele nu mai sunt la fel de căutate ca în anii trecuți. Părinții cumpără mai degrabă laptop-uri, tablete și smartphone-uri și mai puține caiete, penare sau ghiozdane, pentru că nu știu clar dacă cei mici vor merge la școală.
Raioanele din marile magazine dedicate elevilor sunt acum goale și au deja reduceri. Aproximativ 3 milioane de elevi din țara noastră se pregătesc zilele acestea pentru începutul noului an școlar.
Magazinele nu sunt, însă, la fel de pline ca în anii trecuți.
Părinte: ”Deocamdată nu avem nicio emoție, dar oricum nu o să dureze mult. Orice minune durează trei zile. Cu guvernanții noștri..”
Bunică: ”Noi ne pregătim cu tot ce este nevoie. Sunt de părere că un copil trebuie să meargă la școală. Nu concep ca un copil să învețe online. Trebuie să comunice cu învățătorul.”
Părinte: ”Rămâne de văzut dacă vom începe normal școala sau online. Ne vom adapta în funcție de evoluția situației.”
Copiii sunt nerăbdători, însă, să-și vadă colegii.
Copil: ”Eu vreau să fac școală normal, să merg la școală.”
Copil: ”Aș preferă să nu fac online. Aș vrea, totuși, să merg.”
Valorea medie a cumpărăturilor pentru începutul de an școlar este de aproximativ 300 de lei. Suma acoperă achiziția unui ghiozdan, caiete, un penar, creioane și stilouri și accesorii pentru desen și pictură.
Anul acesta, însă, mulți părinți au preferat să investească într-o tabletă sau un laptop nou, care poate să coste între 600 - 2000 lei.
Raluca Radu, specialist marketing și retail online: ”Piața de comerț online a crescut foarte mult în contextul pandemiei, iar acum urmează trimestrul cel mai aglomerat. În ultimele patru luni ale anului se vinde, în general, online, cât în toate celelalte opt luni. Deci, ne așteptăm că în acest an piața să depășească 5, 5 miliarde, așa cum au anunțat marii jucători sau poate chiar să crească și mai mult decât atât.”
Potrivit celui mai mare retailer online din țara noastră, anul acesta s-a dublat numărul tabletelor vândute, iar pentru laptop-uri s-a înregistrat o crește de aproximativ 30%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, telefoanele inteligente sunt printre cele mai vândute produse din categoria de electronice pentru școală.
Elevii care învață în școli private, de pildă, nici nu mai au nevoie de rechizite școlare, pentru că le sunt puse la dispoziție de unitățile de învățământ.
Directoarea unei școli private: ”Ne-am organizat astfel încât copiii să-și păstreze toate lucrurile la școală. Fiecare dintre ei are dulăpiorul propriu și vedeți că este marcat cu numele, în așa fel încât să-și găsească cu ușurință lucururile.”
Anul acesta s-a observat o creștere a vânzărilor de rechizite în luna august. Ceea ce în anii trecuți nu s-a întâmplat, iar multe dintre comezile mari au fost livrate către unitățile de învățământ.