Un nou aeroport si poate chiar un port. Noua zona a Capitalei va fi de 10 ori mai mare
Proiectul cu opt regiuni, analizat de coalitie, readuce in discutie si zona metropolitana Bucuresti-Ilfov. Diferenta dintre cea mai bogata parte a tarii si cele cu somaj ridicat este uriasa.
In Parlament a ajuns un document care prevede comasarea Capitalei cu asezarile din jur.
Proiectul zonei metropolitane prevede unirea Bucurestiului cu 42 de localitati din Ilfov, adica 2.800 de kiometri patrati. Noua zona va fi practic de zece ori mai mare decat Capitala.
In zona de nord a Capitalei, de altfel si cea mai dezvoltata, proiectul prevede mutarea tuturor campusurilor universitare. In plus, aici ar putea aparea si noi baze de sanatate si agrement.
In Est, se vor muta depourile RATB, iar in Vest centrele comerciale. Initiatorii isi propun astfel sa reduca haosul creat in urma boom-ului imobiliar.
"In momentul in care apar asemenea parcuri industriale, se schimba viata oamenilor din toate punctele de vedere, inclusiv utilitatile sunt duse pana acolo", spune Vasile Gherasim, initiatorul proiectului.
In sud, in schimb, zona metropolitana sa va intinde pana in dreptul localitatii Vidra. Aici proiectul prevede constructia unui nou aeroport.
In visele cele mai frumoase Bucurestiul s-ar lega in mai putin de cinci ani de Dunare.
Desi e cea mai restransa ca suprafata, regiunea Bucuresti-Ilfov din controversatul proiect al reorganizarii administrative este cea mai bogata. Cele mai mari companii, indiferent ca e vorba despre cele petroliere, operatori de telefonie, banci si lanturi de magazine platesc taxe la bugetele locale de aici.
A doua ca dezvoltare este regiunea Vest. Fiind la doi pasi de Ungaria a atras multi investitori. Regasim aici producatori de componente auto, cauciuc si obiecte de iluminat.
Regiunea de Centru se bazeaza pe investitiile din Sibiu si Brasov. Si se lauda si cu cea mai profitabila companie de stat: producatorul de gaze Romgaz.
Regiunea Nord Vest, respectiv Clujul, are cei mai putini someri, dupa Capitala. Nokia e principalul angajator din zona, asa cum Dacia-Renault e pentru regiunea Sud Muntenia. Tot aici gasim producatori de aluminiu, electrocasnice si doua rafinarii care contribuie la bunastarea zonei.
Ne mutam in zona de sud-est. Nu avem indicatori economici straluciti, dar sunt oportunitati de invidiat: porturile la Dunare si Marea Neagra, santierele navale, combinatele metalurgice, productia de energie nucleara si noile investitii in energie eoliana.
Cele mai sarace doua regiuni din tara sunt Sud Vest in Oltenia si Nord Est in Moldova. Aici somajul este ridicat, iar oamenii traiesc din agricultura.
Citeste si:
Zece HARTI ale Romaniei pe care nu le-ai vazut niciodata
Fotografia care a facut inconjurul lumii. Vezi al cui este chipul descoperit pe Marte
Terenuri, masini, conturi. Cat de greu credeti ca au dus-o alesii poporului in anul de criza 2010?