Noile vagoane de 100 mil. EURO, pentru care s-au taiat peroanele, au fost puse in circulatie. Cum au reactionat calatorii

Ultima actualizare: 12-07-2014 07:06

Cei care circula cu metroul prin Bucuresti vor avea o surpriza. Avem trenuri noi. E vorba despre garniturile de productie spaniola, mai mari decat cele aflate in circulatie, care au devenit celebre dupa ce angajatii Metrorex au taiat din peroane.

Problema a fost rezolvata romaneste, cu flexul. Miercuri au inceput sa circule primele doua trenuri care vor purta numele celor mai importante rauri din tara.

Garniturile sunt de productie spaniola, au peste 113 metri lungime, 3,2 metri latime, o capacitate de 1200 pasageri si trebuie sa circule cu cel mult 80 de kilometri pe ora, desi in timpul testelor au atins si 95.

Pentru ca sunt mai noi si mai late, trenurile noi au cate 6 scaune in plus. Mai mult, exista locuri si pentru biciclete, iar persoane in scaune cu rotile au spatiu amenajat prevazut cu centura de siguranta. Persoanele cu dizabilitati isi lipesc scaunul de spatarul special si cupleaza centura exact ca la masina.

Numai ca spatiul castigat in vagoane a generat si o mare problema. Cand intra in viteza in statie trenul se balanseaza si exista riscul sa se izbeasca de marginea peronului.

Marta Diez, specialist in material rulant, a venit din Spania sa se asigure ca nu vor fi probleme.

Marta Diez, reprezentantul constructorului: "Au cerut sa fie un pic mai larg, dar ei au masurat gresit. Trebuia sa treaca prin toate statiile si au trebuit sa taie din peroane. Se intampla. S-a intamplat in Franta."

In rest pasagerii se pot sprijini de o bara speciala. Nu toti au observat modificarile, iar cativa nici nu s-au sinchisit sa pastreze curatenia in vagoane, aruncand fara jena coji de seminte pe jos.

Trenurile noi circula pe linia care face legatura dintre cartierele Pipera si Berceni. Saptamana viitoare vor fi puse in circulatie alte patru. In total sunt 16 si au costat aproape 100 de milioane de euro.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO