Noi parcări pentru biciclete în București. Unde se află și care este prețul unui loc pe an
După modelul marilor orașe din străinătate au fost construite și în Capitală primele parcări pentru biciclete în apropierea unor staţii de metrou. Deocamdată, doar în Sectorul 6.
Un loc costă 100 de lei pe an. Si poate fi rezervat de oricine, după regula „primul venit, primul servit”.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Bucureștenii cer de multă vreme și piste speciale, ca să nu mai circule printre mașini sau pe trotuar. Însă, noi trasee vor apărea abia peste câțiva ani.
În noile parcări pentru biciclete construite în Sectorul 6, un loc costă 100 de lei pe an și poate fi deja rezervat printr-o cerere la Primăria de sector. O familie are dreptul la cel mult două locuri.
Dacă sunteți pasionați de mersul cu bicicleta și nu vreți să vă faceți griji pentru siguranța ei, un astfel de loc de parcare va poate fi de folos. Accesul se face doar pe bază de cartelă, 24/24, în toate zilele din an. Iar locația parcarea este supravegheată inclusiv cu sistem de supraveghere video.
Parcările, patru la număr, sunt construite în apropierea stațiilor de metrou. Fiecare spațiu are 25 de locuri, iar investiția a costat 400.000 de lei.
Paul Moldovan, Administrator public al Sectorului 6: „Sunt trei camere de luat vederi. Toate sunt legate la dispeceratul politie locale”.
Și bicicliștii din Timișoara, Bistrița și Iași se bucură de astfel de spații. În Cluj exista deja 12 parcări, încă din 2020, unele chiar mai mari, cu 50 de locuri.
Clujul, peste București
Stoica Doru, directorul tehnic al unei companii constructoare de parcări: „Parcările au fost închiriate foarte rapid după darea în folosință. Au fost cereri suplimentare, tocmai de aceea s-a ajuns la un număr de 12 parcări. Oamenii preferă să nu-și mai țină bicicletele în blocuri, pe casa scării, și să le puna într-un loc sigur”.
Clujul are oricum toată infrastructura de ciclism mai dezvoltată decat în Capitală. Sunt peste 40 de km de piste, iar primaria plănuiește să extindă rețeaua cu încă 35. În București, în schimb, sunt numai 15 km omologați.
Oana Turturică, expert în mobilitate urbană: „Avem și acești curieri pe bicicletă, iar această bicicletă este, de fapt, mijlocul prin care își câștigă traiul. Dacă le este furată bicicleta, este ca și când ție ți-ar fi furat calculatorul”.
Primăria Capitalei a anunțat că are în plan să extindă rețeaua pentru biciclete cu încă 13 km, însă proiectul este abia în faza de elaborare a studiului de fezabilitate.