Asteptand un curier care intarzie sa ajunga. Mii de romani risca sa ramana fara cadourile comandate de Craciun
Cat de rau e sa dai comanda, sa platesti si totusi sa nu te bucuri de cadourile de Craciun? Se intampla tocmai acolo unde ne asteptam mai putin: in comertul online.
Si asta pentru ca piata cumparaturilor de pe internet a crescut cu 20% fata de anul trecut, dar curierii au ramas aceiasi. Pe masura ce romanii cumpara tot mai mult dintr-un singur click, curierii descopera ca nu pot face fata volumului. Le lipsesc oameni, masini, dar si drumuri pe care sa nu ramana blocati cu orele.
Stim cu totii ca in aceste zile curierul e aglomerat, asa ca aveti doua variante. Fie mergeti sa va ridicati singuri pachetul, fie puneti sub brad o poza cu darul de Craciun si dati vina pe curier.
Asa ca unii dintre cei care nu au primit inca pachetul acasa au format cozi, stresati numai de gandul ca ar putea ramane fara daruri.
"Curierii intarzie foarte mult si pentru ca stau aproap,e am preferat sa vin sa le iau. Mi s-a intamplat de cateva ori sa nu vina cadoul de Craciun la timp... Am comandat prin curier si a venit dupa 2-3 saptamani", spune un client.
Marius Cristea, marketing manager: "Showroomul e foarte plin, clientii nu mai asteapta produsul acasa, vor sa vina sa il ia mai repede."
Daca magazinele virtuale se descurca bine si primesc din ce in ce mai multe comenzi, nu putem spune acelasi lucru despre firmele de curierat.
Andrei Radu, analist: "Companiile de curierat au o provocare in fata in ceea ce priveste comertul online, adica inca nu tin pasul cu ritmul accelerat de dezvoltare al comertului electronic."
Asta desi au inceput sa faca investitii. Se pare insa ca nu sunt suficiente. Perioade precum Black Friday sau Craciun, demonstreaza ca firmele de curierat cedeaza cand e mai multa nevoie de ele.
Andrei Radu, analist: "Black Friday inseamna, in principiu, cam 10% din valoarea totala a unui an. De Craciun, se ajunge si la un 12-15%."
Si daca in alte perioade ale anului mai poti admite o intarziere de cateva zile, atunci cand cadoul de Craciun nu ajunge odata cu Mos Craciun, acest fapt devine inacceptabil.
Cam cu 20-30 de procente creste volumul de cumparaturi virtuale de la an la an. Ca sa va faceti o idee, ganditi-va ca anul trecut a fost estimat un bilant total de 1,1 miliarde de euro. Anul acesta insa se pare ca cifra va depasi 1,4 miliarde de euro si vorbim doar despre cumparaturi de produse, fara alte servicii.
Sursa: Pro TV
Etichete: cumparaturi online, cadouri de craciun, firme de curierat,
Dată publicare:
23-12-2015 18:21