Metoda prin care sute de mii de romani risca sa fie pacaliti, dupa ce vand un autoturism: "Este o situatie absurda"
Situatie absurda, de care se pot lovi sute de mii de romani in momentul in care isi vand masinile. Unii cumparatori nu le inscriu pe numele lor, acumuleaza amenzi, iar acestea sunt trimise pe adresa fostilor proprietari.
Pentru ca institutiile statului nu colaboreaza intre ele, cetatenii de buna credinta sunt nevoiti sa alerge prin instante sa demonstreze ca... nu mai sunt proprietarii masinilor vandute.
Cel care a cumparat o masina are obligatia sa o inmatriculeze pe numele sau in cel mult 30 de zile. Multi nu fac acest lucru, desi, teoretic, legea prevede o amenda de 1160 de lei. De ce risca?
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pot circula fara sa plateasca rovinieta sau taxele de pod, iar amenzile vin pe adresa fostilor proprietari. Pentru cei din urma incepe un cosmar. Sunt nevoiti sa demonstreze in fata judecatorului ca nu mai detin masinile pe care le-au vandut.
Culmea absurdului, dupa ce castiga in prima instanta, juristii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere fac si apel.
Dana Cristina Verdes, pagubit: "Chiar daca aveau toate datele ca nu mai sunt proprietarul autoturismului, dumnealor au considera ca ar trebui sa faca apel. Sa platesc eu toate amenzile cumparatorului. Este o situatie absurda, pentru ca nu exista nicio colaborare dintre institutiile statului."
Specialistii in IT considera ca problema ar putea fi rezolvata extrem de simplu, prin unirea a doua baze de date.
Dar pentru asta ministrul Afacerilor Interne ar trebui sa-l contacteze pe ministrul Transporturilor, astfel incat cei doi ministri sa se inteleaga. Bazele de date ale institutiilor subordonate celor doua ministere sa comunice aproape instantaneu orice modificare efectuata.
Bogdan Tudor, reprezentantul unei companii IT: "O parte poate fi facuta gratuit, Code for Romania aduce 350 de oameni si pune la dispozitia autoritatilor sa dezvolte astfel de solutii"
Intr-un raspuns transmis reporterilor PRO TV, CNAIR sustine ca legea nu le permite sa anuleze amenzile si doar un judecator o poate face, chiar daca au fost trimise gresit.
Cei care nu vor sa se afle intr-o astfel de situatie sunt sfatuiti de cei patiti ca, dupa ce isi vand masinile, sa trimita emailuri la Directia de Permise cu acte atasate prin care demonstreaza ca nu mai sunt proprietari si sa ceara sa fie scosi din baza de date.