Metoda prin care cumparatorii ar putea compara preturile din hipermarketuri, online. Magazinele resping categoric ideea
Modul in care va faceti cumparaturile s-ar putea schimba, in curand. Autoritatile vor sa puna la punct un sistem online, ca sa puteti verifica, pe net, pretul produselor din hipermarketuri, inainte sa iesiti din casa.
"Nu sustinem ideea", este reactia Asociatiei Marilor Retele Comerciale, care considera ca proiectul este ineficient.
Daca vreti sa aflati unde se vinde acum cel mai ieftin croissant trebuie sa mergeti prin toate supermarketurile. Lucrurile se vor schimba in momentul in care va aparea monitorul preturilor, promit autoritatile. Astfel ca pretul de pe raft va fi afisat pe un site special pe care sa-l consultati inainte de a merge la cumparaturi."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru inceput, supermarketurile ar trebui sa trimita in fiecare saptamana preturile alimentelor de baza. Acestea vor ajunge apoi pe o platforma on-line, numita "Monitorul Preturilor". Consumatorii au astfel ocazia sa aleaga de acasa magazinele din care stiu ca pot cumpara produse mai ieftine.
Hipermarketurile trimit preturile alimentelor de baza afisate in magazine, in fiecare saptamana. Preturile vor fi afisate pe o platforma online, iar consumatorii vor putea compara preturile si vor identifica magazinele unde pot cumpara mai ieftin.
Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei: "Avem sprijinul Guvernului pentru a lansa un proiect care se numeste Monitorul Preturilor. Vrem sa facilitam accesul consumatorilor la informatii privind pretul diferitor produse."
Reprezentantii marilor magazine considera ca proiectul este ineficient. Ei spun ca o gospodina din cartierul Titan, care nu navigheaza on-line si are la dispozitie doar transportul in comun nu va avea cum sa ajunga la un magazin din Chitila unde este anuntata o reducere la malai. La fel de greu o sa ii fie sa prinda si oferta la cartofi din Berceni:
"Va fi foarte greu de utilizat de o gospodina din Titan care nu navigheaza permanent on-line si are la dispozitie doar mijloacele de transport in comun pentru a se deplasa la un magazin din Chitila in timp util pentru a „prinde" reducerea la malai, ca sa nu mai vorbim de situatia in care aceasta ar fi interesata si de pretul la cartofi, iar cel mai mic pret pentru acest produs se afla la o locatie din Berceni."
In plus, comerciantii se plang ca nu au suficienti angajati astfel incat cineva sa se ocupe special si de aceste informatii. Consiliul Concurentei sustine ca ideea Mercurialului este inspirata din experienta Greciei sau a Australiei si ca va fi pusa in aplicare chiar daca nu va avea concursul magazinelor. Ramane de vazut, cum.
Sursa: Pro TV
Etichete: preturi, concurenta, hipermarket, supermarketuri,
Dată publicare:
27-01-2015 19:48