Mersul cu bicicleta în Capitală, o aventură. Primăria are 10 mil. € pentru piste, dar nu îi folosește
Bicicleta și trotineta ne pot ține departe de coronavirus în această perioadă dificilă. În Occident, mai multe țări susțin transportul pe două roți, pentru a păstra distanțarea socială.
La noi însă, nu prea avem pe unde să mergem în siguranță cu bicicleta. În Capitală, de pildă, tot mai mulți se întorc la lucru, iar traficul s-a aglomerat foarte mult.
Printre claxoane şi cozi la semafor, Capitala îşi recapătă imaginea de dinainte de pandemie. Obişnuit să circule cu propria maşină, acum, în condiţii de distanţare socială, bucureşteanul are un motiv în plus să evite transportul în comun.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Soluţia ar fi trotineta sau bicicleta. Din păcate în București nu avem piste pe care să mergem civilizat şi în siguranţă. Să pedalezi sau să mergi pe trotinetă în Bucureşti este o adevărată aventură.
În toată lumea, numeroase ţări încurajează transportul alternativ, mai ales în această perioadă. Responsabilii limitează accesul auto pe anumite străzi şi le oferă vouchere celor care vor să-şi cumpere bicicleta sau trotineta, tocmai pentru a păstra distanţarea socială. 30 de mii de vochere a dat şi Primăria Capitalei încă de anul trecut, dar nu a construit şi piste.
În vara lui 2016, noul primar, Gabriela Firea, promitea zeci de kilometri de pistă. Câţi kilometri avem acum, după 4 ani? Doar 18 kilometri.
În 2008, pe vremea primarului Sorin Oprescu, Primăria, cu 11 milioane de euro, a trasat cu vopsea, dungi pe 122 de km de trotuar, piste de bicicletă. Au fost desfiinţate însă de poliţia rutieră, pentru că nu erau sigure. Şi pistele construite acum au probleme. În nordul Capitalei, unde lucrează zeci de mii de corporatişti, s-au amenajat câteva sute de metri de pistă.
O altă problemă este că, în Bucureşti, respectul pentru cei care circulă pe 2 roţi este aproape inexistent.
Revoltător este faptul că, de ani buni Primăria Capitalei are la dispoziţie de la Ministerul Mediului 10 milioane de euro pentru construirea pistelor, dar s-a împotmolit în birocraţie.
Într-un mandat întreg s-au făcut maldăre de hârtii, s-au luat aprobări pentru piste. Deocamdată, nicăieri nu se construieşte.
Prin urmare, şanse ca în acest oraş în următorii ani să avem piste de bicicleta sau trotineta nu sunt. Trebuie să fim extrem de civilizaţi şi de atenţi în trafic şi n-ar strica şi că atunci când ajungem acasă sau la muncă să mulţumim cerului că suntem întregi.