Mai mult de 10% dintre asigurarile obligatorii RCA nu au acoperire
Daca sunteti lovit in trafic, nu vedeti niciun leu. Numai anul trecut peste 13.000 de soferi au patit-o.
Din decembrie 2009, Ioan Lupsa asteapta despagubirea de la compania Euroins la care avea RCA cel care i-a lovit autoturismul.
"Mi-au spus sa il dau in tribunal ca are bani destui sa imi faca masina. 170 de milioane a fost calculata atunci suma pentru reparatia masinii, dar de un an de zile eu nu mai circul cu masina. E aici sub zapada, o ninge, o ploua. Impozit la masina, rata la banca trebuie sa dai", povesteste pagubita.
Reprezentantii Euroins il contrazic. Potrivit companiei de asigurari, dosarul a fost respins de cei din departamentul anti-frauda pentru ca au considerat ca accidentul a fost inscenat.
Cu toate astea, tot mai multe service-uri refuza sa mai lucreze cu Euroins sau Carpatica pe motiv ca refuza sa plateasca reparatiile sau intarzie platile.
Compania Carpatica ne-a transmis ca lucreaza cu 380 service-uri din tara si ca pana acum nici unul patron nu a reziliat contractul incheiat de comun acord.
Mai exista insa o problema. "80% dintre RCA-urile ieftine sunt cu repersursiuni asupra pagubitului", explica un patron de service. Cu alte cuvinte, unele companii de asigurari vand RCA-ul foarte ieftin, insa uita sa dea despagubiri.
Autoritatile spun ca soferii care isi cumpara RCA de la companii care intarzie sau refuza despagubirile risca sa fie chemati in instanta de pagubiti si risca sa plateasca ei, in locul asiguratorilor.