Inversare de roluri la un liceu din Bucuresti. Elevii au trecut la catedra si le-au spus profesorilor ce nemultumiri au
Experiment inedit, si totodata rarisim, in scoala romaneasca. Intr-un liceu de elita din Capitala, elevii s-au mutat la catedra, iar profesorii in banci, ca sa ia lectii de la cei mici.
"Daca nu ar fi interzise de regulament, ar fi foarte util, sa folosim si aplicatiile de pe telefonul mobil", le-au explicat adolescentii, care si-au tinut cursurile relaxati, cu explicatii simple si mai multa interactivitate.
Din pacate, studiile arata ca parerea elevilor, la evaluarea profesorilor si a scolii, este luata in considerare in doar 3 la suta dintre institutii.
Cu profesorii in banci, elevii Colegiului Gheorghe Lazar din Capitala le-au aratat cum si-ar dori sa fie la scoala.
Dragos a fost profesor de Geografie si ca sa-si faca materia mai interesanta ar fi vrut sa le arate colegilor aplicatii de turism, clipuri cu obiceiuri locale sau peisaje de pe glob, dar telefoanele sunt interzise la ore.
Dragos, elev-profesor: "Orice evolutie tehnologica cred ca poate fi folosita si in scop educational. Daca as fi profesor as fi de acord sa se foloseasca si telefoanele in scop didactic. "
Pe langa "joaca de-a pedagogul", tinerii si-au exersat si abilitatile de manager, comunicare si lucru in echipa.
Marius Stancu, elev in clasa a XII-a, "director": "Din liceu trebuie sa iesim si cu aceasta abilitate, de a organiza. Cred ca fiecare in viata ne lovim de faptul ca trebuie sa organizam evenimente, lucruri, sa gestionam situatii."
Creierul din spatele proiectului de anul acesta a fost Catrinel, eleva in clasa a 11-a. Crede ca educatia non-formala este solutia pentru experiente practice in scoala.
Catrinel Zamfirescu, managerul de proiect, eleva in clasa a XI-a: "Elevii care predau tind sa fie mult mai deschisi pe partea practica. Aduc powerpoint-uri, folosesc proiectorul, clipuri video. Intaresc aceasta interactiune elev-profesor, fapt care ar fi foarte de folos, cred, si la orele normale de curs."
Victor Nicolae, directorul Colegiului National Gheorghe Lazar, Bucuresti: "E foarte interesant, ei au foarte multe idei, idei bune, de care noi putem tine seama atunci cand avem lectiile"
Atitudinea din Colegiul Lazar este insa o raritate in peisajul scolii romanesti. Consiliul National al Elevilor sustine ca tinerii nu prea sunt luati in seama.
Ioana Baltaretu, Consiliul National al Elevilor: "In 97% din cazuri, acestia nu-si pot spune cuvantul sau nici macar nu sunt convocati la intalniri. Atragem atentia si asupra eficientei inspectiilor scolare efectuate de catre inspectoratele scolare judetene intrucat fiind anuntate din timp acestea sunt pregatite corespunzator, fara a reflecta atmosfera cotidiana din sala de clasa sau spontaneitatea si pregatirea relala a elevilor"
Intr-un raport recent, Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica recomanda evaluarea profesorilor prin ochii elevilor.
Andreas Schleicher, director pentru educatie al OECD: "Sa fie evaluati pe ce fac in clasa, de practicile pedagogice sau pe cum se inteleg cu elevii lor, cum sustin studentii dificili, cum lucreaza cu parintii."
Din pacate, in Romania, salarizarea profesorilor nu este influentata de performantele de la clasa. Oricat de slab ar fi dascalul, el incaseaza acelasi salariu cu al unui profesor exemplar.
Sursa: Pro TV
Etichete: profesori, elevi, experiment, lectii, lazar,
Dată publicare:
15-05-2017 19:37