Importatorii de masini noi din Romania, orientati catre second-hand
Mai nou, toate-s vechi in industria auto. Se poate constata foarte usor la un targ deschis in Capitala. Singurele masini care se mai vand bine sunt cele rulate si foarte ieftine. Totusi, segmentul de lux si-a pastrat clientii sai, mai cumpatati, insa.
BMW, Volvo, Mercedes, Seat, Skoda si Audi. Sunt cateva dintre cele mai importante marci din import care se prezinta in targ cu ce au mai bun de oferit la mana a doua.
In cautarea putinilor clienti cu dare de mana, vanzatorii au venit cu singurul argument puternic. Pretul.
Amatorii de chilipiruri reale se pot orienta chiar si la masini cu zero kilometri, cu 8.000 de euro mai ieftine. Desi oferta nu este generoasa, concurenta este de acum acerba in zona masinilor rulate.
Firmele vechi in domeniu descopera dintr-odata ca sunt concurate puternic de importatorii de masini noi.
Si totusi, luxul inca mai are clienti. O limuzina de 630 de cai putere a fost vanduta cu 100.000 de euro. Cumparatorul are cu ce, pentru ca doar impozitul anual se apropie de 10.000 de lei noi, fara costurile cu asigurari, revizii sau consum.
Noutatea cu care a venit targul o reprezinta licitatiile pentru masini recuperate. Din pacate, doar trei dintre cele ieftine au fost scoase la mezat pentru preturi de 2.000-3.000 de euro.