Ieftin pe raft si scump la casa. Ce poti face daca descoperi ca pretul afisat nu e cel corect
Ieftin in raft si scump la casa. Ni s-a intamplat tuturor macar o data sa descoperim ca intre pretul scris pe un produs si cel care apare pe bon e o diferenta de cativa lei.
In acest an au fost zeci de mii de reclamatii la Protectia Consumatorului, pornind de la situatii in care comerciantul n-a returnat banii incasati in plus, asa cum cere legea.
In timp ce unele magazine aplaneaza conflictul cu scuze si daruri, alti vanzatori incearca sa isi convinga clientul ca are probleme de vedere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Luam trei produse dintr-un hipermarket si calculam totalul inainte de casa: 46,51lei. La casa ni se cer 8 lei in plus: 53,80 lei.
Inca un exemplu: 20 de lei pe kilogram scrie pe bucata de carne, 25 de lei, pe bon. In cazul de fata, functionarul si-a recunoscut vina si a restituit diferenta, iar conducerea lantului nu a comentat incidentul.
In acest an, doar in Bucuresti au fost peste 2.000 de sesizari la Protectia Consumatorului, dovada ca nu toate conflictele se rezolva amiabil.
Ion Stefancelmare, comisar-sef ANPC: "Au fost destul de frecvente, cam 5% din reclamatiile care ne vin noua. Si nu numai la un magazin sau supermarket, ci in toata reteaua comerciala".
Putini cumparatori stiu ca legea iti permite sa achiti pretul afisat, indiferent de ce apare pe bon. Operatorul e obligat sa restituie diferenta.
Mai mult, decat sa piarda clientul, unele magazine pluseaza, cu o mica atentie - un tort, o sticla de vin, sau o rascumparare baneasca.
Ana Maria Florea, reprezentant hipermarket: "Daca exista o diferenta, inseamna ca exista o eroare la noi in magazin. Pentru a inlatura disconfortul clientului, ii oferim de doua ori banii pe care i-a achitat in plus".
Exista o solutie ca sa evitati asemenea surprize la casa de marcat. Unele retele de hipermarket au instalat, la distante mici, in galeriile comerciale, scannere de pret care reflecta in timp real schimbarile din sistemul informatic. Pe de alta parte, o reclamatie la Protectia Consumatorului are ca termen de solutionare 30 de zile.
Amenda pentru comerciantii prinsi cu pretul mic la raft si mare la casa poate varia intre 1.000 si 20.000 de lei.