Harta exporturilor romanesti de alimente. Cum au ajuns pufuletii la mare cautare in SUA


Ultimul update: Sambata 19 Octombrie 2013 07:02
Data publicarii: Miercuri 16 Octombrie 2013 19:55
Categorie: Stiri Sociale

Pufuletii, biscutii, eugeniile, branza de burduf sau vinurile romanesti i-au cucerit pe straini care le consuma cu placere.

Asa ca tara noastra exporta produse alimentare in America, Germania, Marea Britanie sau Italia dupa ce in ultimii 20 de ani, trei sferturi din mancarea noastra venea din import. Reteta succesului o constituie calitatea, dar si ambalajul.

Secole intregi au trecut de cand porumbul a ajuns in tara noastra din America. Astazi il trimitem inapoi sub forma de pufuleti.

Reporter Alexandra Stoian: "In mod paradoxal un produs aparut in comunism face furori in patria capitalismului. Pufuletii de la noi ajung pe rafturile magazinelor din Statele Unite, dar si in Suedia si Olanda. Aparut in perioada comunista biscuitele sendvis este la mare cautare in Germania. Dar ia calea exportului si spre alte 4 tari europene. In tara care a inventat branza mozzarella, Italia, trimitem branza de burduf din Apuseni. Sortimentul intra mai nou si in Marea Britanie sau Austria. In cosul de vanzari internationale mai gasim si vinurile, care pleaca din cramele noastre pe mesele spaniolilor."

Culmea este ca producatorul branzei de burduf despre care vorbim nu are nici clop si nici suba, este inginer IT si a descoperit in cativa ani reteta succesului.

"In primul rand calitatea produsului si pana nu am creionat brandul nu am vandut nimic. Am facut apoi ambalajul si asta a fost decisiv", a marturisit Marius Bicu, producator de branzeturi.

Exporturile de alimente romanesti au trecut in primele 8 luni de un miliard de euro. Iar din ce in ce mai multe produse iau calea strainatatii prin lanturile internationale de magazine.

"Furnizorul lucreaza cu noi si trimite produsele intr-un centru de distributie de acolo pleaca in cinci tari europene unde noi avem magazine. Are astfel asigurat exportul, dar singura conditie este sa pastreze calitatea invariabila", explica Georgiana Tugearu, reprezentant lant international de magazine.

Produsele fabricate in Romania prind tot mai mult pe pietele din afara. Au ajuns acolo aduse de comunitatile de romani si au invins concurenta prin calitate. Dupa ce le-au gustat, strainii s-au intors sa mai cumpere.
 

VIDEO PROTVPLUS.RO