Ghita Ciobanul ar putea fi personaj in "Miorita", varianta moderna. Ce spun ceilalti ciobani despre el
Sa fii cioban in zilele noastre nu mai este atat de usor ca pe vremuri. Mieii sunt multi, concurenta acerba, asa ca daca vrea sa-i vanda pe toti pana de Paste, baciul modern trebuie sa vina cu strategii de marketing.
Daca unii se promoveaza pe site-urile de socializare, altii ofera pe langa miel si oua, branza sau vin. Iar daca nu aveti timp sa mergeti la ferma, va aduce mielul acasa. E adevarat, insa, ca succesul atrage dupa sine invidia concurentei. O simte pe pielea lui si Ghita Ciobanul, care a poposit cu turma intr-o piata din Bucuresti.
Devenit peste noapte vedeta nationala, celebrul Ghita, din Jina, a mizat pe promovarea in spatiul virtual. Pe pagina de socializare a strans deja peste 500.000 de fani. L-am gasit intr-o piata din sectorul 4 al capitalei, unde alti ciobani se uita cu jind la succesul lui si il contesta, de parca balada miorita a fost adaptata zilelor noastre.
Daca nu au treaba cu mieii lui Ghita, au treaba cu hainele lui. E adevarat ca in timp ce el e incaltat cu pantofi de lac si poarta costum traditional si cojoc, ceilalti stau in cizme de guma si halate.
"Ghita cu pantofi, da' numai bine, se umple de balegar ..."
"Ia uite de tinuta ... pai noi nu avem cojoace? Eu aseara am dormit in cojoc. Du-te ma si ada' cojocul."
Unii recunosc insa ca si-ar dori sa fie in pielea lui ...
Barfele au ajuns si pe la urechile lui Ghita: "Din cate am vazut sunt destui care ma invidiaza, poate ca nu au palarie si ei."
Asadar, cheia succesului consta in promovare ...
In Alba, unii ciobani ies in evidenta cu oferte. Cine cumpara un miel, primeste doi litri de vin sau un cas.
Alti ciobani vin cu alte oferte: asigura livrarea mieilor sacrificati, direct la domiciliu, in joia si vinerea mare.