Gatitul acasa si produsele locale, noile tendinte ale europenilor in 2014 cand vine vorba de mancare
Constransi de buget sau convinsi de ample campanii de marketing, europenii se vor intoarce puternic in acest an spre alimentele produse local.
Vor renunta treptat sa cumpere mancare gatita preferand sa se implice, macar in etapa finala, in productia meselor de familie. Iar clientii fideli ai restaurantelor vor cauta savori clasice din ingrediente cat mai putin prelucrate.
Sunt cateva dintre tendintele de consum, hotaratoare, semnalate de un studiu recent.
Daca nu poti recunoaste ingredientele, nu te apuca sa mananci, e o vorba a bunicilor, si cine ar fi crezut ca in 2014 acest gand de om cumpatat se va reflecta in preferintele restaurantelor elegante?
Dupa cativa ani de experimente, cum au fost bucataria fusion si cea moleculara, europenii au reinceput sa le ceara bucatarilor sefi gusturi clasice si puternice.
Dispar meniurile-foileton si ne intoarcem la o lista scurta, cu feluri din legume si fructe livrate zilnic si carne din mici crescatorii.
A doua tendinta e descoperirea unei placeri uitate - gatitul acasa. Vom cumpara mai putine alimente ready-made. Sunt preferate acelea in care putem pune macar tusa finala - sarmale impaturite pe care le coci acasa, snitele pudrate, pe care ti le prajesti in tigaia de acasa. Cine nu se pricepe va sustine dezvoltarea nisei bio-ecologic-organic.
Eat local- adica alegeti produse cultivate local- este mesajul pe care americanii l-au primit pe toate canalele inca de la inceputul crizei financiare.
In Europa, orientarea s-a produs abia dupa ce oamenii au acceptat ideea ca, daca vor cumpara alimente cultivate de generatii pe acest sol, vor avea si unele beneficii pentru sanatate.
ANA MARIA FLOREA, REPREZENTANT HIPERMARKET:
"Produsele romanesti sunt semnalizate de noi cu stegulete. Exista in toate marile hipermarketuri din Europa- in Marea Britanie "Made in Britain", in Franta "produit en France".
Costul scazut a dat un impuls neasteptat vanzarii de alimente vrac, un sector aproape inexistent in magazinele mari aproape doua decenii.
Apar strategii de reducere a cantitatilor uriase de deseuri alimentare. Peste cateva luni, hipermarketurile britanice vor fi obligate sa declare cata mancare arunca. Si sa ajusteze achizitiile in functie de cat irosesc. Studiul a fost realizat de compania Smark.