Fabrica Dacia din Pitesti opreste din nou productia pentru 2 zile. Angajatii se tem de somaj tehnic
Masura a mai fost luata si la inceputul saptamanii, luni si marti. Oficial, Dacia da vina pe un furnizor francez care nu a livrat la timp piesele in Romania pentru ca salariatii de acolo au intrat in greva.
Dar statisticile arata ca uzina de la Pitesti are mii de masini nevandute, iar angajatii se tem ca la orizont se profileaza somajul tehnic, daca nu chiar un scenariu mai rau.
Angajatii Dacia au aflat deja ca vor sta acasa inca doua zile, la inceputul saptamanii viitoare, dar nu sunt lamuriti de ce.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Oficial, noile zile nelucratoare sunt din cauza grevei care a lovit firma franceza care furniza chederele de cauciuc.
"Oamenii sunt ingrijorati, ei asteapta sa redevenim Dacia care am fost odata, cu capacitatea noastra de fabricatie, sa lucram sambetele suplimentar pentru a obtine bani buni, oamenii asteapta de la conducerea Dacia solutii si nu zile de nelucru", a declarat Nicolae Pavelescu, lider Sindicatul Automobile Dacia.
Sindicatele spun ca daca nu vor reveni comenzile, se poate ajunge si la somaj tehnic sau concedieri.
Sunt insa si salariati care se bucura de doua zile libere si le considera o vacanta neasteptata.
Chiar daca urmatoarea oprire a lucrului la Dacia este din cauza unui furnizor francez, asta va lovi si zeci de afaceri romanesti.
"Daca un furnizor al Dacia opreste livrarile de componente catre uzina, implicit si ceilalti furnizori trebuie sa faca acelasi lucru pentru ca altfel s-ar acumula stocuri", a declarat Bogdan Alecu, redactor auto ZF.
In 2012, Dacia a oprit lucrul de trei ori, in total 6 zile, ceea ce inseamna reducerea vanzarilor cu 100 de milioane de euro.