EVALUARE NATIONALA 2013. Reactia elevilor, dupa proba scrisa la limba si literatura romana
EVALUARE NATIONALA 2013. Prima proba a evaluarii nationale, cea de limba romana, le-a propus elevilor de clasa a VIII-a subiecte "usoare", la care s-au "descurcat", potrivit marturisilor acestora.
Examenul la limba romana la evaluare nationale 2013 a fost urmat, in curtea scolii, de colocvii ad-hoc, la care au fost dezbatute rezolvarile, scrie Mediafax.
Bucuresti, Sectorul 2, Scoala Centrala, ora 9.00. Evaluare nationala 2013 la limba romana a umplut salile cu elevi, iar imprejurimile, cu parinti marcati, ca si cei mici, de emotii.
In sala de examen, pentru cei mai multi dintre copii, cele doua ore ale probei trec repede.
Afara, insa, 120 de minute inseamna mult mai mult pentru mame si tati, toti prinsi in discutii si calcule in perspectiva admiterii la liceu. Nu lipseste, firesc, citirea contorului cu sentimente.
"Evident ca eu am mai multe emoţii decat fetele mele, pentru ca am gemene si emotiile sunt la patrat", marturiseste o mama fixata pe trotuar inca de la ora 8 si jumatate.
Tot ea aduce vorba despre meditatii. "La limba romana, este mai usor decat la matematica, deoarece eu sunt de formatie filolog si le-am putut ajuta, astfel incat nu am avut nevoie de meditatii, lucru care nu s-a intamplat si la matematica".
Putin dupa ora 11.00, elevii incep sa iasa. Prima reactie - sa-si caute parintii in multimea adunata pe cele doua trotuare din fata scolii.
Despre subiecte, numai de bine. "Subiectele au fost relativ usoare, am scris la toate", spunea Ana, olimpica la limba franceza, care ii explica mamei ca la una dintre compuneri a ales sa scrie despre un concurs de dans, pentru ca...adora sa danseze.
Maria, in schimb, a ales sa scrie despre un concurs de volei.
Cand vine vorba despre fraze si propozitii, relativitatea dispare si se nasc semne de intrebare.
"Dar la subiectul doi era doar o subordonata, nu-i asa?", isi intreaba o eleva colega.
"Nu era doar una?".
"Ce vorbesti? Erau doua sigur".
Dupa 11.30, elevii ies din scoala in grupuri de cate trei-patru. Cu cat mai multi, cu atat mai nimerit un colocviu dedicat rezolvarii subiectelor.
"Eu mi-am inchipuit un concurs de atletism la care am intarziat, dar pana la urma la ajuns", spune Mihai, catre cei trei baieti alaturi de care a parasit curtea scolii.
Raspunsul unui coleg, spus cu zambetul pe buze, este optimist 100 la suta. "Hai, ma, ca la un liceu tot intram si noi. Oricum, eu am scris la toate. M-am descurcat".
Locuri in liceu vor fi pentru toti. Ce loc va prinde fiecare se va sti, la admitere, dupa confruntarea baremului cu "am scris la toate".