După București, Clujul ar putea fi primul oraș din țară cu metrou

×
Codul embed a fost copiat

După Capitală, Clujul ar putea fi primul oraș din țară cu metrou. Proiectul unei magistrale este în discuție de ani de zile în orașul de pe Someș, iar acum autoritățile locale au acordat peste 3 milioane de lei pentru a începe studiile de fezabilitate.

Primele călătorii ar putea avea loc peste cel puțin zece ani.

Dezvoltarea economică a Clujului din ultimii cinci a dus la un boom imolbiliar, iar zonele limitrofe au devenit parte din oraș. Așa că metropola se confuntă cu o supra aglomeraare a infrastructurii.

Reprezentanții primăriei sunt mai deciși ca niciodată să construiască o magistrala de metrou care va avea o lungime de 40 de kilometri.

Metroul ar urmă să pornească din localitatea Gilău, iar ultima stație ar trebui să fie în zona industrială de la Jucu. Optimiști, inițiatorii proiectului susțin că până în 2030 am putea circula cu metroul în Cluj-Napoca, iar mai apoi magistrala să fie extinsă și în zona metropolitană.

Citește și
metrou Bucuresti - agerpres
Toti studentii din Romania ar putea circula gratuit cu metroul. Sistemul prin care vor primi bilete gratis de la CFR
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

Planul este ca toate comunele din jurul orașului devenite suburbii să fie legate: Gilău, Florești, de unde 25 de mii de oameni vin zilnic în Cluj să lucreze, Apahida și Jucu.

Primul pas a fost făcut de Consiliul Local la începutul anului, care a acordat suma de 3,4 milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate, care va stabili condițiile în care poate fi construită o asemenea magistrală.

Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Mun. Cluj-Napoca: "În urma alocării acestei sume și studiile prealabile vom avea toate detaliile cu privire la lungimea, felul în care să se distribuie o astfel de linie de metrou . În mod real orașul nostru găzduiește și suportul în trafic furnizat de o populație care se apropie de jumătate de milion"

Arhitecții sunt însă sceptici față de acest proiect.

Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România: ”Suntem un oraș colinar, pe vale, un metrou funcționează dacă este o rețea coerentă, care are mai mulți poli, nu servește numai de exemplu axa est-vest. Este notoriu că toată zona centrală este plină de vestigii arheologice, ceea ce face că orice intervenție în subteran că va declanșa ani de zile de cercetări și studii".

Municipalitatea clujeană nu este la prima inițiativă îndrăzneață de acest gen.

Spre exemplu, în urmă cu 10 ani, primarul Emil Boc anunță că va face un tunel subteran uriaș în centrul orașului pentru a decongestiona traficul, dar proiectul a rămas la stadiul de promisiuni până acum.

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO
Rareş Năstase, despre diferenţele dintre staţiile de metrou de la noi şi cele din Tokyo. FOTO

Se pune acum şi la noi problema unor măsuri de protecţie la metrou. O tânără a murit, după ce o femeie a împins-o pe șine, fiind ulterior călcată de tren, în staţia Dristor 1, din Capitală.

Toti studentii din Romania ar putea circula gratuit cu metroul. Sistemul prin care vor primi bilete gratis de la CFR
Toti studentii din Romania ar putea circula gratuit cu metroul. Sistemul prin care vor primi bilete gratis de la CFR

Vesti bune pentru studenti: guvernul intentioneaza sa le ofere gratuitate si la calatoria cu metroul, nu doar la cea cu trenul.

Scene deplorabile pentru Metrorex si RATB: ministru invitat sa sara turnichetii la metrou, troleibuz impins de sofer 1 km
Scene deplorabile pentru Metrorex si RATB: ministru invitat sa sara turnichetii la metrou, troleibuz impins de sofer 1 km

De faptul ca in Romania orice este posibil s-a convins si Ministrul Justitie. Raluca Pruna nu a putut sa ia metroul pentru ca programul caselor de bilete din statii este mai scurt decat cel al trenurilor.

Desi nu avem metrou pana la aeroport, platim sute de mii de euro pentru el. Promisiunile ministrului Transporturilor pe 2020
Desi nu avem metrou pana la aeroport, platim sute de mii de euro pentru el. Promisiunile ministrului Transporturilor pe 2020

Romania s-ar putea sa nu poata lega Bucurestiul de Otopeni prin metrou pana la Campionatul European de Fotbal din 2020. O recunoaste cu jumatate de gura chiar ministrul Transporturilor.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO
Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO

Au apărut primele imagini cu rămășițele dronei militare care s-a prăbușit în Brăila, în Insula Mare.  

A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO
A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO

A fost inaugurat terminalul T4 al Aeroportului Iaşi, vineri, cel mai modern din România.