Doua proiecte in zona pasajului Pipera, suspendate. Se bat cap in cap
Ca la noi, chiar ca la nimeni. Doua proiecte aprobate de aceeasi comisie tehnica din Ministerul Transporturilor se blocheaza unul pe celalalt. Se intampla la pasajul Pipera, care a oprit santierul, dupa ce s-au montat doi stalpi.
I-a ridicat CFR Infrastructura, care intre timp a inceput modernizarea caii ferate.
Pasajul Pipera nu mai poate traversa acum calea ferata din pricina celor doi stalpi montati fix pe axul pasajului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Se vede ca limita stalpilor ajunge la nivelul grinzilor si situatia nu e deloc in regula. Se vede ca nu e colaborare intre proiectantii podului si situatia din teren, pentru ca intre timp a inceput refacerea caii ferate.", a declarat Cornel Vestemean, expert poduri.
O justificare vine de la unul dintre beneficiarii podului, primaria orasului Voluntari, care cofinanteaza 16 % din lucrare cu primaria sectorului 2. Restul - bani europeni.
"Cand am inceput noi lucrarile in zona nu erau stalpii....", a declarat Speranta Cliseru, director Primaria Voluntari.
Mai exact, primariile au cerut aviz de la minister care le-a impus o inaltime minimum 7,5 metri de la calea ferata. Podul e la 8 metri, la fel ca si stalpii ulterior montati. A fost posibil pentru ca ambele proiecte au fost aprobate pe acelasi amplasament de o comisie tehnica din Ministerul Transporturilor.
Prima data au fost avizati in 2000, stalpii, odata cu tronsonul. In 2006 a fost aprobat si podul. In acelasi an lucrarile au inceput concomitent la ambele proiecte si au continuat pana la situatia penibila de acum.
Si ca si cum nu erau destul probleme, constructorul si proiectantul podului au anuntat la mult timp dupa inceperea santierului ca trebuie deviate si magistralele de apa si gaze din subteran.
Astfel costurile investitiei au ajuns de la 6 la 11 milioane de euro. Bani pe care ii vor suporta cetatenii din sectorul 2 si Voluntari.
In toata bajbaiala intre proiectantii celor 2 santiere si autoritati, pasajul are un an si jumatate intarziere, si mai nou circulatia trebuie deviata pe un tronson de cale ferata de curand modernizat. Adica un exemplu de treaba romaneasca executata prost.
Sursa: Pro TV
Etichete: ministerul transporturilor, pasajul Pipera,
Dată publicare:
28-05-2009 00:00