Peste 2.300 de angajati de la Bechtel, in pericol de a fi concediati
"Bechtel isi bate joc de angajati!" Asta cred reprezentantii muncitorilor care-si desfasoara activitatea pe santierul autostrazii Transilvania.
90% dintre angajati au fost trimisi acasa in somaj tehnic in decembrie anul trecut, si risca sa-si piarda definitiv locurile de munca.
La Cluj, doua dintre sindicatele muncitorilor din compania americana Bechtel s-au intalnit in cursul zilei de marti cu reprezentantii de la agentia fortelor de munca.
2300 de muncitori asteapta cu sufletul la gura ziua de 9 februarie, cand vor afla daca mai au loc de munca, sau nu. Pana atunci, stau acasa si sunt platiti cu 75% din salariu. In decembrie, directorul de proiect trimis de Bechtel in Romania anuntase ca trebuie sa reduca lucrarile si chiar sa inchida santierul, deoarece Compania Nationala de Autostrazi are restante de plati de aproape 30 de milioane de euro. Sindicatele sunt de alta parere.
Alegeri 2024
12:30
Un bărbat din Ploieşti a încercat să voteze la două secţii din oraş. Poliţia face verificări
12:26
Unde votăm la alegerile prezidențiale 2024. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
11:53
Diana Şoşoacă a făcut o filmare în cabina de vot. Și-a adăugat numele cu pixul pe buletinele de vot și a pus ștampila
11:34
Traian Băsescu: Îi rog pe români să vină la vot şi să opteze pentru ce vor în continuare. În turul I este de fapt finala
Sindicalistii sunt sustinuti si de Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca Cluj. Aceasta este de parere ca disponibilizarile planuite de Bechet nu respecta legea, si ca nici trimiterea angajatilor in somaj tehnic nu a fost legala.
Incearca sa gaseasca o solutie pentru ca 2.300 de angajati sa nu fie disponibilizati. 1.200 dintre ei sunt deja in somaj tehnic.
Cei de la AJOFM Cluj spun ca ii sustin pe angajatii Bechtel si considera ca procedura initiata de compania americana este ilegala, intrucat in Codul Muncii din Romania, nu exista termenul de somaj tehnic.
Mai precis, nu aveau voie sa-i trimita acasa pe angajati cu plata a doar 75% din salariu, decat daca compania ar fi anuntat ca se retehnologizeaza. In plus, cei de la AJOFM considera ca angajatii au obiectul muncii si exista resursele necesare ca sa lucreze, deci nu se justifica disponibilizarea.
Pe de alta parte, Bechtel a anuntat ca decizia de concediere colectiva nu este luata inca si ca vor continua negocierile cu sindicatele. In acest moment, sunt maximum 200 de angajati la serviciu, iar restul acasa. Cel putin pana in 9 februarie.
Bechtel s- a gandit la varianta disponibilizarilor dupa ce Compania Nationala de Autostrazi nu a fi virat in contul lor plati restante in valoare de 30 de milioane de euro.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Pana acum, a fost finalizata o portiune de 5 kilometri de drum.