Desenul animat rusesc, difuzat in peste 120 de tari. Cum a ajuns "Maşa si ursul" in top 10 cele mai vizionate din toata lumea
Un desen animat rusesc, inspirat dintr-un basm, a devenit cunoscut la nivel international. Este vorba despre "Maşa si ursul", difuzat in peste 120 de tari.
Iar canalul sau propriu pe You Tube este in "top zece" cele mai vizionate din toata lumea.
Cunoscutul "urs rusesc" a fost mereu un simbol al puterii Moscovei. Te duce cu gandul la un animal fioros, care te baga in sperieti. Dar cel care a cucerit lumea este mai degraba dragalas, cam natang si nu ar face rau nici macar unei muste.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Fost "angajat" la circ, iesit acum la pensie, ursul cu pricina este mereu pacalit de Masha, o fetita cu ochi verzi, agera si pusa pe sotii.
Desenul animat ia nastere aici, la marginea Moscovei, intr-o fosta gradinita din epoca sovietica. O echipa formata din o suta de oameni munceste zilnic. Iar fiecare produce doar cateva secunde dintr-un episod. Asta pentru ca imaginile sunt detaliate, cu un convingator efect 3D. Si atat de precise incat spectatorii pot distinge chiar si dintii maruntei ai Mashei.
Valeria Bicova, administrator de site: "Cred ca are un asemenea succes pentru ca povestea e simpla si copiii o pot pricepe. Dar sunt si replici cu aluzii pentru cei mari. Mie, ca adult, imi place mult si grafica."
Costurile productiei unui episod de sase minute trec de 250 de mii de dolari, cam cat o animatie japoneza care dureaza de cinci ori mai mult.
O atentie deosebita ii este acordata si marketingului.
De pilda, pentru difuzarea in tari musulmane precum Indonezia, personajul principal s-a adaptat la traditia locului.
Dmitri Loveyko, Director de Marketing: "In Indonezia, 98 la suta dintre copii o cunosc pe Masha. Desenele noastre sunt difuzate de trei ani, pe doua canale de televiziue. Este o tara musulmana, asa ca, pentru ei, Masha poarta val islamic si niciodata nu apare in fustita."
Daca economia rusa, bazata pe exporturile de petrol si gaze, este pusa la grea incercare din cauza preturilor scazute, producatorul desenului animat "Masha si ursul" se mandreste cu un profit de 40 la suta.