Statul nu investește în stații de încărcare a mașinilor electrice. Decizia companiilor private
Sătule să aştepte ca instituţiile statului să dezvolte o reţea de încărcare a maşinilor electrice, companiile private au început să investească masiv în staţii de alimentare.
Vor să îi încurajeze astfel pe români să cumpere autoturisme verzi. Chiar dacă alimentarea nu este gratuită peste tot, costurile sunt oricum mai mici şi cu 40 de procente, față de benzină ori motorină.
Numărul staţiilor de încărcare a maşinilor electrice va creşte mult în următorii ani, promit cei de la Enel. Aceştia vor ca până în 2023 să creeze o reţea de 2500 de puncte în toată România.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Este vorba despre staţii rapide şi ultrarapide care încarcă bateriile până la 80% în jumătate de oră.
Dar serviciile vor fi contra cost. Chiar şi aşa, tot o să fie mai ieftin ca o maşină pe benzină ori motorină. În medie, un şofer plăteşte cam 60 de lei pentru sută de kilometri parcurşi în oraş cu o maşină cu motor termic.
"Tarifele noastre pentru punctele publice de încărcare vor fi la un nivel de 35 - 40% din această valoare, asta înseamnă 20-25 de lei pe suta de kilometri", explică Marius Chiriac, director EnelX România.
Deocamdată, şoferii de maşini electrice se descurcă aşa cum pot. Mihai Mardale conduce una de 5 luni. Stă la bloc, nu are priză proprie de alimentare şi alimentează la puţinele staţii pe care le găseşte.
"La început am fost destul de stresat când vedeam că e la 60% şi voiam să o încarc. Însă experienţa şi condusul zilnic îţi arată că poţi să ajungi şi la 5%", spune Mihai Mardale.
Maşinile electrice distrug conceptul de a face plinul pentru că mereu trebuie să fii în gardă ca bateria maşinii să nu fie descărcată. Exact ca în cazul telefonului mobil când trebuie să porţi mereu cu tine câte un cablu ca să nu rămâi fără baterie.
Potrivit unui studiu, în Europa, 50% dintre încărcări au loc la domiciliu, unde este şi cel mai ieftin curent. 25% au loc la serviciu, iar 25% în staţii special amenajate.
Potrivit unor statistici, în România ar fi 1700 de maşini electrice. La fiecare 100 de autoturisme noi vândute, una este electrică.
Din păcate, primăriile şi Ministerul Mediului nu ţin ritmul cu înmatricularea maşinilor electrice.
Primăria Capitalei, de pildă, nu a instalat nicio staţie de încărcare, însă promite să aibă 40 la începutul anului viitor.
Rompetrol, de pildă, are 12 astfel de staţii unde vă puteţi încărca gratuit maşina.
Compania Renovaţio are deocamdată câteva staţii, dar vrea să ajungă în curând la 50.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: proiect, masini electrice, primarie, statii de incarcare,
Dată publicare:
13-11-2018 18:18