De la 1 noiembrie, anvelopele vor fi vandute doar insotite de etichete clare. Ce contin acestea

cauciucuri de iarna

Reglementarile europene privind comercializarea anvelopelor intra in vigoare si in Romania, de la 1 noiembrie. Mai exact, este vorba de introducerea unor etichete clare, privind siguranta si calitatea, pe care trebuie sa le aiba absolut toate cauciurile.

Evident, cei care vor avea de castigat sunt soferii, care vor sti de la bun inceput ce rezistenta are anvelopa la rulare si in cati metri se face franarea. In plus, pe eticheta vor fi mentionate si consumul de carburant, nivelul de zgomot la exterior si durata de viata.

Cele mai performante cauciucuri vor fi etichetate cu clasa A, iar cele mai putin performante cu G, exact la fel ca la electrocasnice.

Autoritatea pentru Protectia Consumatorului a anuntat ca pentru cine nu respecta legea, amenzile pot ajunge la 30.000 de lei. De la inceputul anului, la ANPC au fost primite doar cateva zeci de reclamatii de la soferi care au fost pacaliti cu privire la calitatea cauciucurilor. Insa internetul este plin de cei care s-au inselat, dar n-au mai mers sa-i reclame pe comercianti.

Ce contine eticheta:

Citește și
Cauciucuri de iarna
Legea cauciucurilor si efectele de primavara. Cat costa sa-ti lasi anvelopele de iarna in "hoteluri"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

consumul de carburant

distanta de franare pe carosabil umed

nivelul de zgomot la exterior

durata de viata a anvelopei

Cand intra in vigoare noile prevederi.

Proiectul de lege de pe site-ul Ministerului Economiei arata ca aplicarea se va face de la 1 noiembrie 2012. De la aceasta data, producatorii sunt obligati sa puna etichete pe toate anvelopele comercializate.

Cum arata etichetele

Este vorba despre niste autocolante, care vor insoti orice cauciuc si pe care vor fi informatii afisate exact ca la electrocasnice:

Exista o scala care indica eficienta energetica si care arata cat de poluanta este anvelopa. Astfel, se va putea vedea clar diferenta dintre produsele de clasa superioara si cele inferioare. 

Intre cea mai proasta anvelopa si cea mai buna, diferenta de franare pe carosabilul umed este de aproximativ 10 metri, vitala in situatii limita.

Ultima informatie de pe eticheta arata nivelul de zgomot al anvelopei, in mers, exprimat in decibeli.

Foarte importanta va fi si informatia cu privire la consumul de carburant pe care il are masina care are montata pe ea acel tip de anvelope. Potrivit informatiilor din prezent, o anvelopa superioara poate aduce o economie de benzina sau motorina de 0,5 litri/100 km.

Experiment Stirile ProTV: in cati metri franeaza o masina dotata cu anvelope din clasa B, fata de una care are anvelope din clasa G

(P) O solutie pentru soferii care inca nu si-au pregatit masina pentru iarna o reprezinta anvelopa ContiWinterContact™ TS 850, de la Continental. Aceasta ofera performante sporite la franarea pe zapada, gheata si carosabil ud si stabilitate excelenta in orice conditii, pe timp de iarna - lucru dovedit prin rezultatele excelente obtinute la teste independente. In plus, ContiWinterContact™ TS 850 este mai economica, datorita rezistentei la rulare reduse.

Anvelopele Continental ofera soferilor siguranta sporita, gratie tehnologiei muchiilor taioase. Acestea asigura un transfer optim al puterii motorului, chiar si in cele mai variate conditii de trafic, precizie maxima a directiei si un contact perfect intre anvelopa si drum.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
(P) Importanta anvelopelor de iarna in timpul sezonului rece
(P) Importanta anvelopelor de iarna in timpul sezonului rece

Odata cu venirea iernii, soferii care vor sa circule sunt obligati sa-si echipeze masina corespunzator. Continental prezinta noua anvelopa de iarna ContiWinterContact™ TS 850, care asigura stabilitate excelenta in orice conditii pe timp de iarna.

Legea cauciucurilor si efectele de primavara. Cat costa sa-ti lasi anvelopele de iarna in
Legea cauciucurilor si efectele de primavara. Cat costa sa-ti lasi anvelopele de iarna in "hoteluri"

Daca tot s-a incalzit si avem curaj sa renuntam la cizme de dragul pantofilor, trebuie sa schimbam si cauciucurile masinii, daca sunt de iarna.

Primul roman care a primit amenda pentru ca nu avea cauciucuri de iarna. Cat il costa nesabuinta
Primul roman care a primit amenda pentru ca nu avea cauciucuri de iarna. Cat il costa nesabuinta

Primul sofer amendat pentru ca circula cu masina fara a fi echipata cu anvelope de iarna este un muresan care conducea un tir cu remorca in Pasul Gutai, in conditii de carosabil alunecos.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.