Solutia pentru traficul Bucurestiului din 2014 inspirata din Parisul de-acum un secol. Schimbare majora pe bulevardele mari
Dupa sute de stradute din Bucuresti pe care se circula deja pe un singur sens, a venit si randul marilor bulevarde. Oficialii vor introduce noi sensuri unice, cu speranta ca vor fluidiza traficul din Capitala.
Alte orase din tara au fost insa eficiente si, in afara de sensuri, au apelat si la semafoarele care reduc aglomeratia in intersectii.
Bulevardul Tei este una dintre arterele pe care circulatia va fi modificata. Se asfalteaza si s-au montat noile semne de circulatie.
Ca sa evite ambuteiajele si cozile interminabile de la semafoarele din zona, edilii vor introduce sens unic de la intersectia cu strada Maica Domnului pana la cea cu Barbu Vacarescu. Si vor instala sens unic si in directia opusa, pe strada Ramuri Tei.
La fel se va intampla si pe Bulevardul Dorobanti. Se va circula intr-o singura directie pe portiunea cuprinsa intre intersectia cu Stefan Cel Mare si cea cu B-dul Dacia. Ca traseu de intoarcere soferii vor folosi Strada Polona.
Blocajele din intersectii sunt cele care paralizeaza orasul. O spun specialistii care au si facut un studiu in acest sens. Datele arata ca daca am avea un plan bine pus la punct de sensuri unice, capacitatea traficului pe marile bulevarde ar putea creste cu cel putin 30%.
"Se realizeaza o uniformizare a traficului pe strazi si in intersectii, iar spatiul ramas poate fi dedicat benzilor proprii pentru transport public, pistelor de biciclisti, parcarilor sau chiar pietonilor", a explicat Ion Dedu, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei.
Asa au procedat autoritatile locale in Brasov, unde prin sensuri unice si sensuri giratorii, timpul de traversare a orasului s-a redus cu 40% .
"Din totalul de 588 de kilometri ai retelei stradale brasovene, 83 sunt cu sensuri unice", a spus comisarul sef Liviu Naghi, purtator de cuvant IPJ Brasov.
Si tot in Brasov au fost introduse si semafoarele inteligente cu cronometru, o modalitate perfecta pentru a fluidiza circulatia, spun soferii.
Revenind la sensul unic, acesta a fost utilizat pentru prima data la Paris, in 1909.