Cum a schimbat scumpirea alimentelor lista de cumparaturi a romanilor. 62% iau doar ce e necesar
Scumpirea alimentelor ii forteaza pe romani sa-si schimbe comportamentul in fata rafturilor.
Daca inainte plecau de la casele de marcat incarcati de plase, acum, potrivit unui studiu Nielsen, doua treimi dintre consumatori spun ca iau doar strictul necesar.
Adica doar ce le lipseste din frigider. In timp ce unii au redus cantitatea, altii au renuntat si la calitate.
Din ce in ce mai multi romani pleaca la cumparaturi cu lista si incearca sa nu mai adauge nimic pe ea atunci cand ajung in magazine. Au apus vremurile in care-si umpleau cosul pana la refuz cu lucruri pe care de cele mai multe ori nici macar nu le foloseau.
Astfel procedeaza doua treimi dintre romani, care din cauza scumpirilor repetate, isi dramuiesc fiecare leu. Doamna Maria, este pensionara si trebuie sa se descurce lunar din 1.300 de lei.
"Caut ce-i mai ieftin, sa ma coste cat mai putin. Paine, lapte, carnati si atat".
Datele Institutului National de Statistica arata ca pretul produselor alimentare a crescut, in medie, cu 6,2% anul trecut, fata de 2011, an in care s-a inregistrat un plus de doar un procent.
Iata si motivul pentru care 31% dintre romani cumpara in prezent mai putine produse, asa cum arata un studiu Nielsen.
"Daca e ieftin, eu zic ca e un pic mai spre termenul depasit. Se apropie expirarea. Sotul meu are o vorba: suntem prea saraci sa luam si ieftin!"
Nu toata lumea este de acord! Dovada ca 17% dintre cumparatori au schimbat produsele scumpe cu cele mai ieftine.
Sunt si mai numerosi cei care vaneaza ofertele.
"Ofertele sunt permanente in magazinele noastre si sunt foarte apreciate. Unele sunt periodice, la 2 saptamani, altele sunt permanente, cum sunt produsele cu 0 adaos comercial" spune reprezentantul unui lant comercial.
Studiul a fost realizat de Nielsen in perioada 10 octombrie - 7 noiembrie 2012 pe un esantion de 1.200 de persoane.
Sursa: Pro TV
Etichete: romani, INS, cumparaturi, consum, statistici,
Dată publicare:
16-04-2013 19:12