Costurile URIASE ale unor lucrari fara finalitate. Cand vor fi gata pasajele Muncii si Mihai Bravu

×
Codul embed a fost copiat

"Daca am socoti anii de intaziere la santierele din Bucuresti, ne-am lua cu totii de cap" a recunoscut astazi primarul Capitalei.

Sorin Oprescu a vizitat din nou pasajul Mihai Bravu, care zace neterminat de cativa ani si ii incurca teribil pe soferii care au ghinionul sa treaca prin zona.

Dealtfel, in prag de iarna jumatate din lucrarile mari de infrastructura incepute in Capitala nu sunt gata si nici nu vor fi curand, pentru ca la noi constructorii nu se grabesc daca nu sunt penalizati.

Pasajul Muncii este inca un exemplu de lucrari care au inceput si par ca nu se mai termina. Startul reabilitarii s-a dat in decembrie 2010, trebuia sa se termine in decembrie 2011, a fost amanat pe decembrie 2012, lucrarile au fost stopate apoi si reluate luna trecuta ca totul sa fie gata dupa inca 1 an.

Asadar, de trei ani, in aceasta zona soferii mai mult stau pe loc decat sa inainteze. Iar la orele de varf totul e blocat.

Citește și
lucrari Capitala
Capitala santierelor fara de sfarsit. Primaria incepe proiecte noi, dar nu le termina pe cele vechi
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Costurile reabilitarii Pasajului Muncii

Inceputul lucrarilor: decembrie 2010
Costul lucrarii: 40 de milioane de lei
Buget majorat: 40 milioane -2011 + 19 milioane de lei 2013
Cost total: 99 de milioane de lei
Sistarea lucrarilor: noiembrie 2011
Reluarea reabilitarii: septembrie 2013
Termen de predare: septembrie 2014

In cifre, situatia arata si mai rau: primaria a alocat pentru a treia oara bani pentru reabilitarea pasajului. Initial, a acordat 40 de milioane de lei, apoi a dublat suma dupa numai un an. Iar costul final a ajuns la aproape 100 milioane lei.

Pasajul suprateran Mihai Bravu

Inceputul lucrarilor ianuarie 2011
Costul lucrarii - 99,4 milioane lei FARA TVA
Sisterea lucrarilor: decembrie 2012
Reluarea lucrarilor: august 2013
Valoare contract: 126 milioane lei
Nou termen de predare: decembrie 2014

Tot in Bucuresti, la doua intersectii distanta, gasim un alt santier, care a fost mai mult inchis decat activ. Pasajul Mihai Bravu ar fi trebuit sa fie gata de un an si jumatate, dupa ce vechiul contract a fost reziliat. Dar termenul final este tot departe.

Noul constructor promite ca se tine de termen, dar se vaita ca a preluat o lucrare prost facuta de predecesorul sau.

Pasajul Mihai Bravu leaga orasul de la centru catre sud si de aceea noul termen - decembrie 2014 - ar trebui respectat.

In Capitala, din 174 de lucrari numai jumatate au fost predate.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Pasaje inundate si soferi blocati cu masinile in apa dupa o ploaie torentiala la Timisoara si Arad
Pasaje inundate si soferi blocati cu masinile in apa dupa o ploaie torentiala la Timisoara si Arad

 A fost rupere de nori in mai multe localitati din vestul tarii. Meteorologii au emis cod galben de ploi, insotite de vant. La Arad si Timisoara, ploaia torentiala a inundat pasajele, iar soferii care au trecut pe acolo au ramas cu masinile blocate.

Capitala santierelor fara de sfarsit. Primaria incepe proiecte noi, dar nu le termina pe cele vechi
Capitala santierelor fara de sfarsit. Primaria incepe proiecte noi, dar nu le termina pe cele vechi

In acest moment, peste 100 de lucrari sunt neterminate, desi termenul de predare e depasit.

Nu scapam de blocajele rutiere de pe centura. Guvernul nu a alocat bani pentru terminarea pasajelor
Nu scapam de blocajele rutiere de pe centura. Guvernul nu a alocat bani pentru terminarea pasajelor

 Santierele celor doua pasaje de pe centura de Nord-Vest a Aradului, parte din DN7, raman blocate pe termen nelimitat. Primaria sustine ca in bugetul de stat nu au fost prevazuti bani pentru reluarea lucrarilor.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.