Costurile URIASE ale unor lucrari fara finalitate. Cand vor fi gata pasajele Muncii si Mihai Bravu
"Daca am socoti anii de intaziere la santierele din Bucuresti, ne-am lua cu totii de cap" a recunoscut astazi primarul Capitalei.
Sorin Oprescu a vizitat din nou pasajul Mihai Bravu, care zace neterminat de cativa ani si ii incurca teribil pe soferii care au ghinionul sa treaca prin zona.
Dealtfel, in prag de iarna jumatate din lucrarile mari de infrastructura incepute in Capitala nu sunt gata si nici nu vor fi curand, pentru ca la noi constructorii nu se grabesc daca nu sunt penalizati.
Pasajul Muncii este inca un exemplu de lucrari care au inceput si par ca nu se mai termina. Startul reabilitarii s-a dat in decembrie 2010, trebuia sa se termine in decembrie 2011, a fost amanat pe decembrie 2012, lucrarile au fost stopate apoi si reluate luna trecuta ca totul sa fie gata dupa inca 1 an.
Asadar, de trei ani, in aceasta zona soferii mai mult stau pe loc decat sa inainteze. Iar la orele de varf totul e blocat.
Costurile reabilitarii Pasajului Muncii
Inceputul lucrarilor: decembrie 2010
Costul lucrarii: 40 de milioane de lei
Buget majorat: 40 milioane -2011 + 19 milioane de lei 2013
Cost total: 99 de milioane de lei
Sistarea lucrarilor: noiembrie 2011
Reluarea reabilitarii: septembrie 2013
Termen de predare: septembrie 2014
In cifre, situatia arata si mai rau: primaria a alocat pentru a treia oara bani pentru reabilitarea pasajului. Initial, a acordat 40 de milioane de lei, apoi a dublat suma dupa numai un an. Iar costul final a ajuns la aproape 100 milioane lei.
Pasajul suprateran Mihai Bravu
Inceputul lucrarilor ianuarie 2011
Costul lucrarii - 99,4 milioane lei FARA TVA
Sisterea lucrarilor: decembrie 2012
Reluarea lucrarilor: august 2013
Valoare contract: 126 milioane lei
Nou termen de predare: decembrie 2014
Tot in Bucuresti, la doua intersectii distanta, gasim un alt santier, care a fost mai mult inchis decat activ. Pasajul Mihai Bravu ar fi trebuit sa fie gata de un an si jumatate, dupa ce vechiul contract a fost reziliat. Dar termenul final este tot departe.
Noul constructor promite ca se tine de termen, dar se vaita ca a preluat o lucrare prost facuta de predecesorul sau.
Pasajul Mihai Bravu leaga orasul de la centru catre sud si de aceea noul termen - decembrie 2014 - ar trebui respectat.
In Capitala, din 174 de lucrari numai jumatate au fost predate.