CFR-ul, pus la colt de concurenta.Cum scot bani operatorii privati pe rutele considerate nerentabile

×
Codul embed a fost copiat

Au inlocuit celebrele curse personale pe liniile considerate nerentabile de Compania Nationala. Ce-i drept, ca sa reziste operatorii privati au o reteta greu de aplicat la stat: cheltuieli fara nicio risipa si angajati care sa lucreze eficient.

O locomotiva cu trei vagoane, care apartine unui operator privat din Bihor, acopera trasee abandonate de compania nationala considerate nerentabile. Si totusi operatorii privati reusesc sa faca profit din ele.

"Incercam ca personalul de tren sa fie bine folosit, cat mai eficient si, in conditiile astea, putem sa tinem preturile la un nivel mai bun pentru populatie", a declarat Constantin Oprea, director adjunct operator privat.

Cei care au descoperit alternativa operatorului privat au motive de satisfactie. In trenurile particulare nu se scuipa seminte pe jos, nu miroase a vodca, iar navetistii nu dorm descaltati cu picioarele intinse pe bancheta.

Pe liniile private nasii sunt inflexibili si nu au nici o intelegere pentru blatisti.

Citește și
tren
In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai

Si la Brasov, Timisoara si Iasi aproape toate trenurile de pe liniile secundare sunt private. In prezent 430 de trenuri particulare circula zilnic in cele trei judete.

Putini romani stiu ca au la dispozitie aceasta alternativa, trenul privat. Care este mult mai elegant, mult mai curat si mult mai aerisit. Si in plus, nu are nici un minut intarziere si circula din ora-n ora.

In timp ce Compania Nationala de Cai Ferate primeste subventii de la stat pe numar de calatori, companiile private obtin banii in functie de numarul de curse, iar acest tip de concurenta nu este loiala.

"Trebuie sa modificam cadrul legal pentru ca exista suspiciuni asupra unor avantaje pe care le au companiile private de transport feroviar", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.

Totusi ministrul recunoaste ca operatorii privati au avut grija sa investeasca mai bine decat o face statul pentru ca este afacerea lor si isi controleaza mai bine cheltuielile.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Clipesti si l-ai pierdut. Trenul care merge cu 500 km/h ne-ar putea duce la mare in 30 minute. VIDEO
Clipesti si l-ai pierdut. Trenul care merge cu 500 km/h ne-ar putea duce la mare in 30 minute. VIDEO

V-ati gandit vreodata cum ar fi sa va suiti in tren in Gara de Nord, iar peste doar o jumatate de ora sa ajungeti la mare? Teoretic - nu este deloc imposibil, practic - ne-ar trebui infrastructura Japoniei si un tren cu levitatie magnetica.

In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai
In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai

Chinezii au inceput lucrarile la trenul de mare viteza in aprilie 2008, iar acum se pregatesc de marea inaugurare, care va avea loc pe data de 30 iunie. Anuntul a fost facut de Ministerul Transporturilor din China.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.