CFR-ul, pus la colt de concurenta.Cum scot bani operatorii privati pe rutele considerate nerentabile

×
Codul embed a fost copiat

Au inlocuit celebrele curse personale pe liniile considerate nerentabile de Compania Nationala. Ce-i drept, ca sa reziste operatorii privati au o reteta greu de aplicat la stat: cheltuieli fara nicio risipa si angajati care sa lucreze eficient.

O locomotiva cu trei vagoane, care apartine unui operator privat din Bihor, acopera trasee abandonate de compania nationala considerate nerentabile. Si totusi operatorii privati reusesc sa faca profit din ele.

"Incercam ca personalul de tren sa fie bine folosit, cat mai eficient si, in conditiile astea, putem sa tinem preturile la un nivel mai bun pentru populatie", a declarat Constantin Oprea, director adjunct operator privat.

Cei care au descoperit alternativa operatorului privat au motive de satisfactie. In trenurile particulare nu se scuipa seminte pe jos, nu miroase a vodca, iar navetistii nu dorm descaltati cu picioarele intinse pe bancheta.

Pe liniile private nasii sunt inflexibili si nu au nici o intelegere pentru blatisti.

Citește și
tren
In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Si la Brasov, Timisoara si Iasi aproape toate trenurile de pe liniile secundare sunt private. In prezent 430 de trenuri particulare circula zilnic in cele trei judete.

Putini romani stiu ca au la dispozitie aceasta alternativa, trenul privat. Care este mult mai elegant, mult mai curat si mult mai aerisit. Si in plus, nu are nici un minut intarziere si circula din ora-n ora.

In timp ce Compania Nationala de Cai Ferate primeste subventii de la stat pe numar de calatori, companiile private obtin banii in functie de numarul de curse, iar acest tip de concurenta nu este loiala.

"Trebuie sa modificam cadrul legal pentru ca exista suspiciuni asupra unor avantaje pe care le au companiile private de transport feroviar", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.

Totusi ministrul recunoaste ca operatorii privati au avut grija sa investeasca mai bine decat o face statul pentru ca este afacerea lor si isi controleaza mai bine cheltuielile.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Clipesti si l-ai pierdut. Trenul care merge cu 500 km/h ne-ar putea duce la mare in 30 minute. VIDEO
Clipesti si l-ai pierdut. Trenul care merge cu 500 km/h ne-ar putea duce la mare in 30 minute. VIDEO

V-ati gandit vreodata cum ar fi sa va suiti in tren in Gara de Nord, iar peste doar o jumatate de ora sa ajungeti la mare? Teoretic - nu este deloc imposibil, practic - ne-ar trebui infrastructura Japoniei si un tren cu levitatie magnetica.

In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai
In China e mai eficient sa mergi cu trenul decat cu avionul. Lansarea super-liniei Beijing-Shanghai

Chinezii au inceput lucrarile la trenul de mare viteza in aprilie 2008, iar acum se pregatesc de marea inaugurare, care va avea loc pe data de 30 iunie. Anuntul a fost facut de Ministerul Transporturilor din China.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.