Ce se intampla atunci cand mergi cu masina la o spalatorie auto ECO, in Romania
Inspectorii de la protectia consumatorilor spun ca toate spalatoriile care afizeaza sintagma "ECO/spalatorie ecologica" ne mint in fata. De fapt nu au nici treaba cu protectia mediului, ci doar vor sa fie in trend.
"Conform Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte, afirmatiile, declaratiile, siglele care prezinta sau indica faptul ca unele din aceste servicii au avantaje de mediu, fiind “ecologice”, sunt inselatoare".
Cu alte cuvinte, nicio spalatorie nu are certificarea UE pentru a fi ECO, asa ca desi se folosesc cei mai toxici detergenti si activitatea de acolo nu are nimic de a face cu protectia mediului, pe firmele spalatoriilor auto apare cuvantul "ecologica".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Simbolul etichetei ecologice europene este o floare cu petale sub forma de stelute; eticheta UE ecologica este voluntara.
Afirmatiile legate de mediu au devenit o practica care isi propune sa sugereze sau sa creeze impresia, in contextul unei comunicari comerciale, al comercializarii sau al publicitatii, ca un produs sau un serviciu este ecologic (adica are un impact pozitiv asupra mediului, protejandu-l) sau este mai putin daunator pentru mediu decat bunurile sau serviciile concurente.
Atunci cand astfel de afirmatii nu sunt adevarate sau nu pot fi verificate (false afirmatii ecologice), aceasta practica poate fi descrisa ca “green washing” sau publicitate ecologica inselatoare.
Afirmatiile/declaratiile care indica faptul ca produsele/serviciile au avantaje de mediu generale, cum ar fi: „ecologice”, „eco”, „sigure din punct de vedere ecologic”, prietenoase cu mediul”, „prietenoase cu natura”, „nu polueaza mediul” si/sau a unui logo ecologic specificat in criterii (de tipul: „Mai bine pentru mediu....”textul specificat in criterii”..... mai bine pentru tine”) nu trebuie sa fie utilizate daca produsele/servicile respective nu au obtinut dreptul de acordare a etichetei UE ecologice.
La acest moment, nu exista decizia cu criteriile de etichetare UE ecologica pentru curatatorii si spalatorii de rufe, de covoare si auto, in niciunul din statele membre UE. Este interzisa orice reclama falsa sau inselatoare sau folosirea oricarei etichete sau sigle care ar putea fi confundata cu eticheta UE ecologica.
Mare parte din prestatori de servicii de spalatorie si/sau curatatorie de rufe, de covoare si auto controlati, prezentau prin afirmatii, declaratii, documente sau indicau in sigla unitatii ca serviciile sunt “ecologice” si au avantaje de mediu, promovand o publicitate inselatoare si incalcand in acest mod prevederile Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, in baza careia s-au aplicat sanctiuni si s-au emis totodata decizii de incetare a practicii comerciale incorecte.